Nekromanti 2 feats för 1

Pom

Swashbuckler
Episka rollpersoner i mina kampanjer får numera en gång ta 2 vanliga feats istället för 1 episk, när det är dags för en ny feat. Jag funderar starkt på att låta dem ha det alternativet varje gång de får en ny feat, inte bara en gång.

"Och...?" undrar du.

Jo, jag vill helt enkelt höra om någon ser något obalanserat i detta.

anth

Vetefan
Jag har för tillfället ingen karaktär på den nivån så jag har inte tänkt i de banorna - men om du tvingar mig att tänka:

Det som jag tycker är mest obalanserat är att först får man ingenting under ett par levels och sedan får man plötsligt 2 feats på en gång.

Jag skulle säga att om man tog en vanlig feat istället för en epic feat så får man ytterligare en feat nästa level - så man sprider ut det hela lite.

Pom

Swashbuckler
Det som jag tycker är mest obalanserat är att först får man ingenting under ett par levels och sedan får man plötsligt 2 feats på en gång.

Jag skulle säga att om man tog en vanlig feat istället för en epic feat så får man ytterligare en feat nästa level - så man sprider ut det hela lite.
Det är sant, det hade jag inte tänkt på. Hm.
Fast det inträffar ju ibland ändå. Många episka klasser dels nya feats 1/3 levels och dels nya feats från ett speciellt urval med någon annan intervall, så vissa levels får de i alla fall 2 episka feats på en gång. Vilket då för all del skulle bli 4 vanliga feats om spelaren så ville med den föreslagna förändringen. :gremtongue:
Och vad man får med 1 vanlig feat är ofta inte på långa vägar lika drastiskt som med 1 episkt feat. Men frågan blir då om den ökade punchen i 1 episkt feat är mindre drastisk än den ökade mångsidigheten i 2 vanliga feats?