Nekromanti 2 frågor.

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
1. I mundanaboken eller spelarens handbok (kom ej ihåg) så står det att kamorianer har nästan djuriska sinnen. Detta tolkar iallafall jag som att deras sinnen är bättre än den vanliga vanaren (medelsvensson). Men när man kollar på en kamorians modifikationer (+1 i STY, TÅL, RÖR. -2 i BIL) så har de lika bra (eller lika dålig) syn och hörsel som människoraserna d.v.s +-0. En förklaring eller korrigering skulle vara på sin plats.

2. Om en vapenmästare väljer en stridskonst med sekundära färdigheter så borde väl denna kunna välja dessa (om man vill alltså) med sina yrkespoäng?

En detalj bara. Bågskytteskölden är den enda av alla sköldar som skyddar vapenhanden...förutom vicoshiran då förstås (förvånad...nähä inte det) och den förstnämnda går ej att använda i närstrid då den har STYK -. Vem tyckte att dvärgar var övermäktiga, vicoshiran förvränger ju sin omgivning. Den skyddar även allt som är strax omkring.

Svar ja, jag hatar vicoshiran. Krossa dom , bränn dom och gräv ner dom.

Radin

WHaLe

Hero
1. Djuriska sinnen behöver inte betyda att de är bättre.. Många djur har "sämre" sinnen än människor och många har bättre..

2. Sekundära färdigheter är en DoD term.. Jag antar att du pratar om färdigheter som du har spenderat några av dina valfria färdigheter på.. Finns inte färdigheten uppräknad bland dina yrkesfärdigheter så har du inte haft möjlighet att träna denna i yrket och får därför använda din fritid (läs valfria enheter) för att öva på färdighetern.
Har du en snäll SL så kan denne gå med på att modifiera yrket, men det är upp till er att göra detta..

WHaLe

<A HREF="http://come.to/whale" target="_new">http://come.to/whale</A>

Emil

Hero
2. Sekundära färdigheter är en DoD term.. Jag antar att du pratar om färdigheter som du har spenderat några av dina valfria färdigheter på.. Finns inte färdigheten uppräknad bland dina yrkesfärdigheter så har du inte haft möjlighet att träna denna i yrket och får därför använda din fritid (läs valfria enheter) för att öva på färdighetern.

Sekundära färdigheter finns faktiskt även i Eon. Alla stridskonster har ett hög sekundära färdigheter som man även har lärare till under träning av stridskonsten.

Jag skulle inte hindra mina spelare för att spendera yrkespoäng på dessa färdigheter, men egentligen tror jag inte att det är särskilt nödvändigt - om färdigheterna inte finns med bland yrkesfärdigheterna så har man ju gott om valfria enheter att spendera på dem...

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

Largoi

Warrior
Man har inte så många valfroa enheter om man är vapenmästare

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Carolus

Veteran
*totalt oförstående inför sarkasmer*
Tack, det värmer att vi stackars vapenmästare äntligen får lite välförtjänt sympati. *snyftar*
/images/icons/wink.gif

Melius frangi quam flecti

Jag tror att det säkert är ett skrivfel. Klart som fan att en sköld inte kan skydda vapenhanden. Jag har inte ens brytt mig om skölden tills du berättade om den uppenbara koboldmöjligheter. Ändra på skölden så att skrivfelet blir rättat, omedelbart!

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Largoi

Warrior
<sarkasm> Ja det är fruktansvärt synd om dom som bara blir jätte bra på det dom gör </sarkasm>

*nu kommer Sopranos*

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

SirDr

Veteran
amen vadårå?
jag vill ju ha en vapenmästare som e super på att köpslå och köra oxkärra! det var ju därför jag valde det yrket..
så jag vill inte lägga mina yrkes poäng på sådana onödiga saker som en att slåss! det är inte därför jag valde vapenmäster... (har de inte tillräckligt med poäng? luktar det slaktar eon spel? aja. testa med en ung köpman istället!)

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro