Radin
Veteran
1. I mundanaboken eller spelarens handbok (kom ej ihåg) så står det att kamorianer har nästan djuriska sinnen. Detta tolkar iallafall jag som att deras sinnen är bättre än den vanliga vanaren (medelsvensson). Men när man kollar på en kamorians modifikationer (+1 i STY, TÅL, RÖR. -2 i BIL) så har de lika bra (eller lika dålig) syn och hörsel som människoraserna d.v.s +-0. En förklaring eller korrigering skulle vara på sin plats.
2. Om en vapenmästare väljer en stridskonst med sekundära färdigheter så borde väl denna kunna välja dessa (om man vill alltså) med sina yrkespoäng?
En detalj bara. Bågskytteskölden är den enda av alla sköldar som skyddar vapenhanden...förutom vicoshiran då förstås (förvånad...nähä inte det) och den förstnämnda går ej att använda i närstrid då den har STYK -. Vem tyckte att dvärgar var övermäktiga, vicoshiran förvränger ju sin omgivning. Den skyddar även allt som är strax omkring.
Svar ja, jag hatar vicoshiran. Krossa dom , bränn dom och gräv ner dom.
Radin
2. Om en vapenmästare väljer en stridskonst med sekundära färdigheter så borde väl denna kunna välja dessa (om man vill alltså) med sina yrkespoäng?
En detalj bara. Bågskytteskölden är den enda av alla sköldar som skyddar vapenhanden...förutom vicoshiran då förstås (förvånad...nähä inte det) och den förstnämnda går ej att använda i närstrid då den har STYK -. Vem tyckte att dvärgar var övermäktiga, vicoshiran förvränger ju sin omgivning. Den skyddar även allt som är strax omkring.
Svar ja, jag hatar vicoshiran. Krossa dom , bränn dom och gräv ner dom.
Radin