Nekromanti 2 spelargrupper och 2 SL

Riddaren

Swashbuckler
Någon som har erfarenhet av att ha två spelargrupper och 2 spelledare?

Bra eller dåligt?

Där de skall bekämpa varandra på ett eller annat sätt, kanske en ond grupp och en god grupp eller liknande...

Riddaren

Johan K

Gammal & dryg
Vi har testat att spela med 2 Sl. Jag tror att det kan bara bli bättre. Det var lite ovant början, men det är det ju med det mesta. Så det är bara att köra på !!

Riddaren

Swashbuckler
Det var inte det att jag tänkte det just nu...men har några intriger som kräver 2 grupper...

Och spelar man parallellt till slutet där de stöter ihop, så krävs nästan 2 SL.

Riddaren

Johan K

Gammal & dryg
Vi gjorde så här att vi hade 1 äventyr med en god och en ond grupp. Sen så var det flera "ledtrådar" till en skatt som grupperna var tvungna att lösa. Så det var en kapplöpning till dessa ledtrådar. Ibland så möttes vi och då blev det "som vanligt" slagsmål. Sen så blev dte så att det var en slutstrod om det hela.
Det var mycket kul iallafall !!

gollum

Swordsman
Har skrivit ett äventyr gjort för just detta som jag tänker köra på ett konvent någon gång i framtiden. Det finns två grupper, som ovetandes om varandra söker efter samma sak... Intrigen är dock mycket mer än ett lost-and-found äventyr, det kan bli riktigt kul tror jag!
Har dessutom provat att ha två SL i samma äventyr och det blev rätt flummigt... Fast det berodde kanske mest på att klockan var tre och att vi spelat oavbrutet sen nitton...

/Gollum - som har en lillebror som visslar

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/

Edgar

Warrior
Jag kommer ihåg att det fanns ett scenario i en av de gammla Sincadus tidningarna där man spelar två grupper, en "god" och en grupp som skall stoppa den andra gruppen...
Kommer inte ihåg vilket nummer. men det är efter det att Nidland-boxen hade släppts.

//Kalle - lyssnar på Full Metall Jacket soundtracket

Johan K

Gammal & dryg
hobbyspel.com ??

Han som håller på med hobbyspel.com kanske vet vilken av sinkadus-tidningarna det är. Man kan alltid försöka.

PAX

Jordisk Äventyrare
Hörde talas om ett spelmöte här i staden där två spelgrupper mer eller mindre spelade tjuv och polis mot varandra med Kults regler. Lär ha varit mycket blodigt i slutet.

/PAX

LHB

Veteran
Jag sulle vilja vet hur det skulle gå till att spela med två spel-ledare. Kommer det bli så att en spel-ledare tar hand om spelar gruppen och en tar hand om SLP:a, om det inte är så att det finns två grupper som ska leta rätt på varandra eller en skatt och sedan döda varandra. kalla mig gamalmodig men jag tycker att det bara ska vara en spel-ledare och en spelar-grupp, annars blir man bara ovänner. jag menar tänk om de bästa vännerna Stefan och Johan måste försöka döda varandra i ett äventyr, det skulle kunna betyda katastrof. Men att jag ser så lilla på det här väl för att jag inte vet så mycket om det, och borde kanske inte uttala mig. Vissa mig gärna den rätta vägen.

P.S: Friskt vågat hälften vunnet

Tegrevan

Veteran
Rörigt...

Blir inte det hyfsat rörigt med allt som ska koordineras? I min spelgrupp alternerar vi SL med några mötens mellanrum, och det fungerar bra även om en SL börjar där den förra slutade mitt i ett äventyr, men att ha två SL som leder på olika håll verkar struligt...

//Tegrevan