Nekromanti 2 stridssystem Del 2

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Ibland känns det som att det är "rätt" att strippa alla system till ett minimum. I beg to differ.

Jag har testat Starchallenge lite lätt nu och funnit att även om det finns ett duellsystem med blodförluster, strategiska val, olika varianter på att sikta etc så är det inte det man är ute efter då man strider mot en liten grupp vattenvarelser eller soldater. Det är inte detaljerna jag är ute efter där utan ändå en spänning i striden och kul vid spelbordet. Men jag vill ha mer än "slå över värdet".

Sagt och gjort så dunderade jag ut ett system i natt som rymdes på en sida och som nu får testas. Det går ut på en sortes satsning istället för 3 (duellsystemet).

Jag jämför det med dataspelens förunderliga värld där man lättskjuter finden men stirder galet mot bossar med combos och grejer.

Om inte någon av systemen är för krångliga men ett tar längre tid att använda pga att man kan valmöjligheterna och effekterna kan bli fler (vilket är ganska bra just i bosstrider som ofta brukar ha mer på spel) så måste jag avböja från massan som menar att det är hemskat att ha två system i ett spel. Jag tycker faktiskt inte det. Sue me (om det nu stavas så).
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,549
Location
Helsingborg
Det här känns mer som ett blogginlägg än en tråd att diskutera. Ladda upp systemet istället, så att vi får kommentera (läs: såga). :gremsmile:

/Han som gillar regler som skrivits utifrån vilken stämning man vill ha
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Jesus du har rätt. Jag bloggar för mycket. Sorry. Dumt. Här ladds inget upp förrän jag testat det själv för sågningar gör så ont och det har jag redan på bloggen :gremwink:
 
Top