Nekromanti 20 rollspelsprodukter man är pepp på just nu...

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Alien RPG
Mutant Hindenburg
Coriolis: "Ikonernas Nåd 2"
Gryningens Försvarare
Mutant: Ad Astra
Call of Cthulhu Sverige (främst alla scenarion)
Symbaroum: Mörkrets Moder
Forbidden Lands: The Bitter Reach
Enemy Within (remaken)
Occam's Razor
The Troubleshooters
François Baranger´s konstbok - At the Mountains of Madness
Chock: Åter från graven (främst alla scenarion)
Väsen
Mardrömmar från Amerikat till Kutulu
Symbaroum: Spelledarens Bok
KULT: scenario collection
SKRÔMT
Mörk Borg
Menkars Svarta Ros

Vad är du mest pepp på just nu?

entomophobiac

Low Prep High Play
Mörk Borg! Det kommer bli väldigt kul att sätta tänderna i.

Kommer nog backa Root på Kickstarter också. Verkar vara ett intressant PbtA-hack.

Ser fram emot att läsa mitt nyköpta Ironsworn också, och att sätta igång ny kampanj (i Conspiracy X).

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Tomb of Annihilation. Verkar ha en skön stämning plus att jag verkligen vill köra en hexkräl på riktigt. Och eftersom mina spelare vägrar spela Mutant År Noll eller OSR men gillar DnD5 så kanske jag faktiskt i teorin skulle kunna hitta spelare till det här.

Storm Kings Thunder. Köpte det på de positiva recensionerna, blev besviken (det är en riktig soppa), har kört LMoP och egen inledning i ren protest, men nu har vi kommit till kapitel tre och förra spelmötet blev det riktigt bra känsla. Kommer troligen att fortsätta bygga om det, men börjar tro att det faktiskt kan bli bra.

Döda Skogen. Äventyrsspels bästa sandlåda? Kanske. Vill göra om det och bygga ut det till OSR eller DnD5.

Dwimmermount. Om jag någonsin ska köra en köpt megadungeon så är det nog denna. Men, ingen tid, inga spelare.

Ny saker? Jag är inte ens klar med 80-talet än.

Bifur

Veteran
Nya grejer alltså?

- Att börja preppa för hur vi ska spela Mörkrets moder
- Testa Sword princess med dottern nu när det visat sig att hon tydligen läser böckerna i skolan och gillar dem
- Att spela Warhammer i någon form igen - gärna med någon ny bra kampanj till 4th ed. (realistiskt rätt avlägset)
- Spela The One Ring med riktiga tolkienister (vet inte hur det ska kunna passas in men ändå)

Allmänt nyfiken på:
- Mutant Hindenburg med kampanj
- Mörk borg (jag trodde jag hade backat den men hade tydligen misslyckats med att lägga in ett aktuellt kort så det blev inget)
- Cinematic mode-kampanjen till Aliens

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Jag skulle nog bara copy/paste hela ditt inlägg. Det verkar vara samma grejer som snurrar just nu.

Jag vill dock lägga till Under ytan vol. 2 till Leviathan.

Ulfgeir

Swashbuckler
De saker jag vet om nu som jag väntar på är (i typ den här ordningen):

The Troubleshooters.
Call Of Cthulhu Sverige
Expansion till Good Society: A Jane Austen rpg
Iron Sky rpg
Alien rpg

Sedan hoppas jag att Demigod och God-modulerna till Scion 2nd edition kommer under 2020. Misstänker senare dock...

Rangertheman

Myrmidon
Merparten av produkterna på Henkes lista är intressanta! Men om jag ska vara realistisk kring vad jag tror jag kommer att spela så är det Symbar - Mörkrets moder och SL-handboken som är de riktigt intressanta produkterna.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag är nyfiken på mycket, men eftersom chansen att jag får spela något av et (får = hittar tiden och orken) är typ noll så finns en gräns för hur pepp jag är på saker.

Men följande ser jag fram emot att ha i hyllan / titta på:
  • Troubleshooters! Bästa idén nån i rollspelssverige haft på länge.
  • Alien RPG. Det verkar bli snyggt och jag är nyfiken på hur Fria Ligan lägger upp världen och äventyrsskapandet, även om jag misstänker att jag inte kommer att gilla systemet.
  • Legend. Nu när jag vet vem som illustrerar så är jag grymt pepp på att äntligen se det.
  • Universums Öde. Jösses, det här vill jag verkligen ska bli bra.

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Jag har ett intressant förhållande till pepphet. Kalla mig ehm, egocentrisk (?), men för mig är jag väldigt pepp på att många grejer jag skriver och jobbat på börjar närma sig släpp. Den ena biten är för att det är verkligen roligt att få skriva saker till rollspel, men också för att jag inte har mycket tid att spela annat. Mycket för att jag längtar efter att spela äventyren själv, men framförallt låta andra göra det. Men också för så många saker är sådant jag gått med länge – flera av texterna är skrivna för ett år sedan eller mer, så det känns skönt att de börjar närma sig "slutet" – och få något internt avslut för sig själv, när de äntligen får liv.

Så med det sagt: vad är jag pepp på?

Call of Cthulhu Sverige: Vad kan jag säga liksom? Cthulhu är där mitt rollspelande började. Både att få ha skrivit ett långäventyr själv, men också att få jobba ihop med Micke och Gunilla (där vi haft jätteroligt i processen hittills).

Chock: Det släpps snart och mitt äventyr Nästa Odenplan åker med det! Ett äventyr som verkligen var en fröjd att skriva och har varit så kul att spela! Riktigt rolig setting och system att ha fått jobba med också.

Väsen: Det kommer bli coolt. Jag har skrivit till det. Vet inte mer jag kan säga än att peppen är hög.

Skrômt: Har de senaste två GothCon bott ihop med Kristoffer och våra diskussioner om Skrômt på spårvagnen på väg in till konventet har varit höjdpunkter och gjort mig väldigt pepp på systemet.

Mardrömmar från Amerikat: Min första egna äventyrsantologi, bara en sådan grej! Men också för att det har varit många roliga koncept att jobba med och feedbacken från de som testspelat har gjort mig väldigt pepp!

Handbok för superhjältar: Bara att ens ha fått skriva äventyr och tänka att de skulle funka för barn har varit askul, samtidigt som jag fått kanalisera all min kärlek för serietidningar och superhjältar, ihop med att maxa referenserna!

Sedan är jag också aspepp på andra projekt jag jobbar med som vi inte gått ut med än, men so far har de varit sjukt kreativt stimulerande! Andra saker jag är pepp på:

The Troubleshooters: Gammal Tintin-nörd här! Ser hur kul ut som helst och allt jag ser och hör ger mig ett leende i mungipan!

Alien: Jag har en Nostromo-jacka jag bär dagligen. En SLP i Ur Varselklotet heter Ellen efter Ripley. Ska jag skaffa katt ska den heta Jonesy. Ni fattar att jag är taggad.

Fiasco: Jag älskar Fiasco, som nu blir kortspelsbaserat i setup! Strömlinjeformar ett spel som jag redan älskar och kan skratta mig tokig på!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
krank;n334430 said:
  • Universums Öde. Jösses, det här vill jag verkligen ska bli bra.
Vad är det här för något? Har det något med den gamla pocketbok-serien att göra?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Björn Wärmedal;n334442 said:
Vad är det här för något? Har det något med den gamla pocketbok-serien att göra?
Jajjemen!

Eloso har ännu så länge lagt tonvikten på att marknadsföra sin nyutgivning av bokserien, men om man läser noggrant i deras utannonsering av denna så står det också att de tänker släppa "en rollspelsmiljö baserad på böckerna".

Jag har inga detaljer ännu, utom att jag ska få vara med på ett hörn. Jag tycker att det ska bli hur kul som helst; UÖ är en av de där bokserierna som jag verkligen älskade som barn. Svensk hard scifi, liksom. En av böckerna är ju rentav cyberpunk. Jag tror att det kan bli awesome som rollspel. Ett svenskt Traveller kanske, med inslag av Star Trek / Stargate ifall spelet även inkluderar omkringresande i Andromedagalaxen…

luddwig

Lawful evil
krank;n334458 said:
..."en rollspelsmiljö baserad på böckerna".
Det där har jag också snappat upp. Minns tyvärr inte så mycket av böckerna annat än att jag läste dom med stor entusiasm under högstadiet. Ser med spänning fram emot vad Eloso ska göra av det hela.

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Har kickstartat både Mörk Borg och Kopparhavets Hjältar, är dock mest peppad på Kopparhavet faktiskt

Nässe

Myrmidon
Det finns så mycket att se fram emot, men just nu är jag mest nyfiken på Norrlands inland till Kuf. Det känns som att det skulle passa min spelgrupp perfekt.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag är mest taggad på Bitter Reach förstås, men annars Mörk Borg och The Enemy Within Director's Cut.

EDIT: Och Väsen förstås!

/M

Mogger

Hipsteranka
  • Hindenburg
  • Aliens
  • The Troubleshooters
  • Neotech
  • Enemy Within
  • Skies of Fire
  • Kopparhavets hjältar ;)
Edit: Har säkert glömt nått coolt!

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Måns;n334550 said:
  • Hindenburg
  • Aliens
  • The Troubleshooters
  • Neotech
  • Enemy Within
  • Skies of Fire
  • Kopparhavets hjältar ;)
Edit: Har säkert glömt nått coolt!
Jag missade faktiskt Kopparhavets Hjältar, och börjar såhär i efterhand ångra att jag inte backade. Blir antagligen ett köp när det väl dyker upp i butik.

luddwig

Lawful evil
Månens krigsherrar del 2 och Grimoire nummer 3, för att jag är sugen på pulpigt hexkräl.

Kuf och Origenes, skräck som inte avskräcker mig från att spelleda.

Bittermarken, ser ut att bli ett fint hexkräl fast om jag ska spelleda byter jag nog ut regelmotorn.

Ultraviolet Grassland, för att det är så urflippat och snyggt.

kwarnberg

Swordsman
Oj, tjugo produkter kan jag verkligen inte komma upp i... Men några har jag ändå på min lista.

Skrômt (obviously).
Chock: Åter från graven.
Väsen.
Mörk Borg.
The Troubleshooters.

Jag är lite för kräsen med rollspel just nu för att vara pepp på särskilt mycket. Mest för att jag inte kommer hinna spela så mycket av det, och jag hinner knappt läsa nya spel längre då jag lägger all tid på att skriva egna...