Jag har ett intressant förhållande till pepphet. Kalla mig ehm, egocentrisk (?), men för mig är jag väldigt pepp på att många grejer jag skriver och jobbat på börjar närma sig släpp. Den ena biten är för att det är verkligen roligt att få skriva saker till rollspel, men också för att jag inte har mycket tid att spela annat. Mycket för att jag längtar efter att spela äventyren själv, men framförallt låta andra göra det. Men också för så många saker är sådant jag gått med länge – flera av texterna är skrivna för ett år sedan eller mer, så det känns skönt att de börjar närma sig "slutet" – och få något internt avslut för sig själv, när de äntligen får liv.
Så med det sagt: vad är jag pepp på?
Call of Cthulhu Sverige: Vad kan jag säga liksom? Cthulhu är där mitt rollspelande började. Både att få ha skrivit ett långäventyr själv, men också att få jobba ihop med Micke och Gunilla (där vi haft jätteroligt i processen hittills).
Chock: Det släpps snart och mitt äventyr Nästa Odenplan åker med det! Ett äventyr som verkligen var en fröjd att skriva och har varit så kul att spela! Riktigt rolig setting och system att ha fått jobba med också.
Väsen: Det kommer bli coolt. Jag har skrivit till det. Vet inte mer jag kan säga än att peppen är hög.
Skrômt: Har de senaste två GothCon bott ihop med Kristoffer och våra diskussioner om Skrômt på spårvagnen på väg in till konventet har varit höjdpunkter och gjort mig väldigt pepp på systemet.
Mardrömmar från Amerikat: Min första egna äventyrsantologi, bara en sådan grej! Men också för att det har varit många roliga koncept att jobba med och feedbacken från de som testspelat har gjort mig väldigt pepp!
Handbok för superhjältar: Bara att ens ha fått skriva äventyr och tänka att de skulle funka för barn har varit askul, samtidigt som jag fått kanalisera all min kärlek för serietidningar och superhjältar, ihop med att maxa referenserna!
Sedan är jag också aspepp på andra projekt jag jobbar med som vi inte gått ut med än, men so far har de varit sjukt kreativt stimulerande! Andra saker jag är pepp på:
The Troubleshooters: Gammal Tintin-nörd här! Ser hur kul ut som helst och allt jag ser och hör ger mig ett leende i mungipan!
Alien: Jag har en Nostromo-jacka jag bär dagligen. En SLP i Ur Varselklotet heter Ellen efter Ripley. Ska jag skaffa katt ska den heta Jonesy. Ni fattar att jag är taggad.
Fiasco: Jag älskar Fiasco, som nu blir kortspelsbaserat i setup! Strömlinjeformar ett spel som jag redan älskar och kan skratta mig tokig på!