Nekromanti 2007, året då jag...

Saxifrage

Hero
Nyårslöften är, som alla vet, rätt jönsigt. En bättre form kanske skulle vara att formulera sina mål på mer konkret sätt: när du står med en cigarr och ett glas champagne kl 23:55 år 2007, vad vill du då kunna säga att du åstadkom under året? Skrev färdigt ditt epokgörande rollspel Drängar och Dynga? Lärde dig spela mungiga? Läste ut ringtrilogin? Besökte Mellerud?

För min del skulle jag gärna se "2007, året då jag faktiskt skrev en bok". Vad vill ni andra ha gjort under 2007?

Troberg

Sinister eater
Vad vill ni andra ha gjort under 2007?
Ingen aning. Slippa klippa gräsmattan?

Nyårslöften är, som alla vet, rätt jönsigt.
Jag tycker att man skulle få XP när man klarar av att hålla ett nyårslöfte!

Johan K

Gammal & dryg
Well, ha en tradition att lova att jag inte ska ge några nyårslöften till nästa år.. har lycakts håla den traditionen i 10 år nu.. :gremgrin:

Man Mountainman

Storsvagåret
Det här året tänker jag bli bildad. Spränglärd. Jag ska läsa så många böcker att jag spyr. Folk kommer aldrig mer att begripa ett ord av det jag säger.

/Dnalor

Saxifrage

Hero
Ingen aning. Slippa klippa gräsmattan?

"2007 var året då jag flyttade till lägenhet"... för all del inget dåligt mål! :gremwink:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
"Folk kommer aldrig mer att begripa ett ord av det jag säger."

Jag löser det där genom att umgås med allt mer obildade människor i stället. Mindre jobb så.

Organ

Out of time, out of mind
Jag löser det där genom att umgås med allt mer obildade människor i stället. Mindre jobb så.
Aha, då har vi anledningen till att du hänger på wrnu alltså... :gremtongue:

/Anders

Rising

Vila i frid
...got my shit together.

Seriöst. 2006 började bra, men jag tappade greppet totalt vid halvtid. '07 blir året då jag ska bli någorlunda mänsklig.

Fast det är lite jobbigt att ha den där sortens negativa målsättningar (negative i bemärkelsen att de handlar om vad man inte skall göra, snarare än sånt som man kan uppnå innan året är över) så här kommer några positiva mål också: (Så kan vi pricka av dem om ett år, wee!)

1. Jag ska börja använda ordet "enär" i några vardagliga konversationer, eftersom det är ett fint ord.
2. Jag ska gå in mellan vagnarna på ett pendeltåg och verkligen ta mig tid att undersöka hur det ser ut där.
3. Jag ska baka någonting. Scones. Jag ska baka scones.
4. Jag ska skriva en novell och skicka in den till Minotauren eller Nova (två tidskrifter som publicerar noveller). Jag behöver inte bli antagen, det viktiga är att försöka.
5. Jag skall gå på bio (många år sedan sist) och se någon film som jag inte lika gärna kan ladda ner. En svår film.
6. Jag skall inte vänta tills det absolut sista möjliga datumet med att göra åtminstone en sak färdigt (vilket kanske låter enkelt, men för mig är det svårare än alla tidigare punkter tillsammans)
7. Jag skall ta en långpromenad i en stadsdel jag aldrig gått omkring i tidigare, och försöka upptäcka nya grejer, samt köpa något i en affär av en typ som jag vanligtvis aldrig skulle gå in i.
8. Jag skall bli så pass stammis att jag kan gå in på ett ställe, säga "det vanliga, tack" och få exakt det jag önskar.
9. Jag ska bryta mot en lag jag tidigare aldrig brutit mot.
10. Jag ska säga "jag älskar dig" till någon och mena det av hela mitt hjärta.

Det låter som en bra lista.

thark

Hero
1. Jag ska börja använda ordet "enär" i några vardagliga konversationer, eftersom det är ett fint ord.

Enär det är ett fint ord?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
"1. Jag ska börja använda ordet "enär" i några vardagliga konversationer, eftersom det är ett fint ord."

Att medvetet använda ovanliga ord, är inte det lite väl studentikost*? :gremwink:

*<font size="1">Ursäktas dock beroende på vem man är -- något av det sexigaste jag varit med om var en tjej som använde "förvisso" alldeles rätt.</font size>

Rising

Vila i frid
Ja, du ser; jag måste öva.

Men jag har ju hela året på mig, också, man ska inte ruscha de här grejerna (fast ett av mina nyårslöften var ju att inte vänta tills sista möjliga datum med att få saker gjorda. Hmm, det finns en möjlighet att slå två flugor i en smäll här...).

Mouja

Hero
... ska komma tillbaka till wrnu. Efter nästan en 2 års paus från det mesta rollspelsorienterat. (Ses om en vecka!)

Troberg

Sinister eater
"1. Jag ska börja använda ordet "enär" i några vardagliga konversationer, eftersom det är ett fint ord."

Att medvetet använda ovanliga ord, är inte det lite väl studentikost*?
Underskatta inte "enär", det är som kryptonit mot byråkrater. Släng in några enär i ett brev till dem och de ger sig direkt. Bästa vapnet i min arsenal i sådana fighter.

Troberg

Sinister eater
"2007 var året då jag flyttade till lägenhet"... för all del inget dåligt mål!
Snarare "2007 var året då jag skaffade grön asfalt".

Foggmock

Myrmidon
... uppfyllde förra årets nyårslöfte. Likt Rising gick luften ur mig halvvägs, då jag vart inkapabel att skicka in ett betyg för komplettering på grund av en ......

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">fittjävlarnskärringhelvete</font></td></tr></table>

..... som strulade. Fick dock mitt betyg så jag kunde komplettera och söka utbildning för _denna_ terminen, men jag kommer in på programmet först till hösten. Hon sabbade ett helt år av mitt liv, som jag hjälpligt lyckats rädda. Jag har iallafall börjat äta vettigt, det kräver inte så mycket energi som att dra ut och motionera. Dessutom får jag studentrabatt på träningskortet så det är ju en (urusel) ursäkt med att vänta med att börja träna för att bli av med kaggen. Morgongymnastik och sporadiska promenader kommer man bara så långt på, liksom.

Ulfgeir

Swashbuckler
Saker jag vill åstadkomma...

Lära mig spela gitarr (fick en i julklapp)
Göra färdigt min magisteruppsats
Skriva en bok
Göra färdigt det rollspel jag håller på med.
Åter tjänade fett med pengar.

/Ulfgeir

Rising

Vila i frid
Jag brukar tycka det är tvärtom med den här sortens fraser. Alltså att byråkrater gillar dem. Jag var till och med ihop med en jurist en gång som ville fylla i blanketter medan jag viskade "ecklesiastikminister" i hennes öra, som förspel.

Och en gång sade jag "till yttermera visso" i en hiss full med byråkrater, och då ryckte de alla förvånat till och började låta blickarna gå mellan varandra och åt mig. En av dem (han såg ut att heta Ingmar - men de gör de å andra sidan allihop) sade "men, är Ni en av oss? Har det inte i kallelse, meddelande eller annan förvaltningsakt, varöver handling upprättas, bringats till vederbörandes kännedom att behörande iakttagas samt ges tillkänna via gällande och erfoderlig medlemskort såsom traditionen till riktigheten ex officio kräver - och i de fall då traditionerna plägar brytas, såsom vid - men inte uteslutande till - styrelseskifte och force majeur?"
En annan av dem skakade mig om axlarna och väste:
"Säg inte att du genom oaktsamhet förlagt medlemskortet, ty då kommer Överbyråkraten att bli galen på dig!"
Snabbt satte en man vars namnbricka sade "Ingmar" (samme man som först pratat med mig? Det var svårt att avgöra) en likadan namnbricka på mitt eget bröst och log, innan han förklarade att han genom sin försorg överlämnade ett extra medlemskort till mig, trots att tidspressen inte tillät att skriftligt delgivningsbevis överlämnmades, vilket annars varit legio.

Sedan tog de mig till källaren på ett kontor där de lärde mig att man kunde rulla post-its för att röka deras hallucinogena klister, och sedan tittade vi på medan Överbyråkraten (Ingmar Ingmarsson) offrade en jungfru från marknadsavdelningen med hjälp av en sågtandad bic-penna.

Jag lovar.