Löften är jag sällan bra på att infria, inte minst de jag gärna avger sent på nyårsnatten.
Men jag har en liten lista på vad som skulle göra mitt liv ännu bättre. Kanske kan jag försöka få några att realiseras.
-Jag lär mig åka skridskor. På riktigt.
Jag kan nästan idag. Jag kan göra översteg baklänges, men inte åka baklänges på endast en skridsko och fortsätta en skarp sväng. Jag är värdelös på vridningar och vändningar och ramlar av bara tanken.
-Jag utvecklar min "split vision" med minst hundra procent.
Så jag kan dribbla bort åtminstone två spelare efter varandra utan att tappa för mycket fart.
-Jag skriver klart sex-åtta storbandsarr.
Lådan för skisser svämmar över. Lådan med klara arr, där ligger ett. Som jag inte är tillräckligt nöjd med...
-Mina barn och jag har en oförglömlig sommarsemester på egen hand ute i Europa.
Jag är lärare, min fru kulturelitist. Alltså har hon fem-sex veckor mindre ledighet än jag. Den här sommaren vill jag resa en bit med grabbarna och snorkla och sån´t som min fru tycker är onödigt svettframkallande, men som mina barn gillar att göra i timmar. Barn är bra för ens Peter Pan-personlighet!
-Jag blir bättre på att säga "Nej och detta är inte ens värt att diskutera!"- på ett så övertygande vis att mina griniga kollegor (bakåtsträvarmiffonextraordinaire) bara står där med öppen mun, tills de till slut byter jobb! Shit vad det skulle kännas bra!
"Errrh...Karl, jag förstår att jag borde skärpa ihop mig och...sådär...så nu inser jag...att det enda tänkbara är att...jag byter till ett enklare jobb...där INGEN bryr sig om resultatet...inte ens de jag jobbar för...!" Tänk om någon kunde säga så där på riktigt?! Gud, låt det hända!
/Basse