Nekromanti 2300AD +20 år

Storuggla

Champion
Vad blir det? Jo, det blir 2320AD! Tydligen under produktion, så det lär väl släppas lagom till att det blir ett nutidsspel...

Storuggla, vill trada

Storuggla

Champion
De... fick kanske på moppo och åkte hem? I alla fall har de inte piskat snoret ur oss efter tjugo år. Vi får se om La Belle France får behålla sin plats i solen. :gremcool:

Storuggla, sofia dansar go-go

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag hoppas de återupplivar "stora okända kosmos"-konceptet från Traveller:2300. Det kändes riktigt bra: stutterwarp into the unknown.

DODswe4

Hero
är detta en fortsättning på något annat spel (typ ed2 ilr nått) eftersom du skrivee 2300AS +20år

Storuggla

Champion
Jupp, det är den kommande utgåvan av 2300AD, ett scifispel från... uhh... jättelänge sedan. Jag har bara spelat det en gång, men det var apkul.

Storuggla, solsken i blick

NilsK

Ligist
Jag har spelet pa min dator. Eller snarare jag har speltest filerna vilket ar all text utan layout och illustrationer. Finns for gratis nedladdning om man ar Citizen of the Imperium (dvs betalande forumsmedlem).

Det ser mycket bra ut! Spelet har fraschats upp och har inte den dar torrheten i varldsbeskrivningen som jag tyckte var 2300ad's svaga punkt. Framforallt tycker jag att de har gjort spelet mer aventyrar vanligt. Mer mysterier att utforska, mer intriger, mer detaljer mer av allt. Vad det galler vara favorit skalbaggar sa har jag for mig att de har drivits tillbaka till deras hemsystem men att det finns enstaka rovarband kvar pa Aurore. Kan man mycket val ha fel dock da det var ett tag sen jag skummade igenom spelet.

Det har lagts till nagra nya aliens som spelet lagger mer fokus pa an kaferna, b.la har AGRA intelligensen fran "Bayern" modulen integrerats med smaskig bakgrund. Kanns som spelet har rort sig bort fran den militariska inriktningen som GDW var sa sugna pa att ha i allt de gav ut, lite iaf.

Sitter i London om nagon undrar over saknade prickar.

Big Marco

Läskig
YIHA!

Bara jag får vara rysk industrispion. Fan, han överlevde i sju år. Innan han tillfångatog sin nemesis i ett hemligt vapenlab i Brasilien. Efter sju år. Sju år av Kafers, krig, föräderi, röj hemma hos Kafers, flykt tillbaka... Ojojoj, vilka minnen.

Jag minns Dr Död, en galen vetenskapsman utskickad från FN för att undersöka om människan kan kommunicera med Kafers. Han gav sig aldrig, inte ens när Kafers drog av honom kroppsdelar... Men jag dödade Dr Död, utan att någon annan än jag och SL visste om det. Ett plötsligt strömavbrott, ett skott i mörkret, en död Dr... Skumt.