Nekromanti 24 S4 avklarad

PAX

Jordisk Äventyrare
Igår såg jag sista avsnittet på den 4:e säsongen av 24. Intrycket är blandat. Jag både gillar och ogillar delar av den. Handlingen funkar men med reservation för vissa för fantastiska inslag vilket vi visserligen redan har sett i föregående säsonger. Spänningen hålls uppe in till det sista avsnittet men faller platt med ett antiklimax som heter duga.

Att det blir en 5:e säsong är väl redan spikat efter vad jag har förstått men då får nog manusförfattarna vidga sina vyer lite och inte göra avsnitten så förutsägbara.

Totalt betyg blir 17 av 24.

Ymir

Liten kantbaron
Re: 24x5???

Alltså, jag hajar att konceptet med en kille som genomlever sitt livs värsta dygn funkar i en säsong, och tillochmed kan vara ett rätt schysst koncept med en tv-serie. Men när man upprepar samma koncept '24 timmar, realtid, allt händer på ett dygn' i ytterligare en säsong, börjar det kännas fånigt. Och sedan upprepar man det i en säsong till? Och en säsong [/i]till[/i] - och ÄNNU en säsong till. Herregud - varför?

Hur i hela fridens namn får de det att inte kännas skrattretande löjligt? Avgörs alla händelseförlopp i USA på 24 timmar, eller har jag missat något?

- Ymir, nyfiken

Balderk

Swashbuckler
Re: 24x5??? (S4 spoilers)

Jo, det blir ju lite smålöjligt efter ett tag. Men samtidigt funkar det fortfarande tycker jag. Serien är spännande, även fast de nu måste trappa upp berättelserna mer och mer. I säsong fyra hände det alldeles för mycket, även fast det blev spännande undrade man hur fan de kunde genomföra så mycket på ett enda dygn. Nu kommer spoilers... I säsong fyra kidnappar de USAs försvarsminister, hotar spränga 106 kärnkraftverk över hela USA, skjuter ner Air Force One med ett topphemligt nytt superplan, allt för att sedan avfyra en kärnvapenbestyckad missil mot LA. En klar upptrappning av händelser. De första två säsongerna var klart bäst, sedan HAR det blivit sämre, kanske borde de överge 24 timmarskonceptet. Men det GÖR faktiskt serien spännande, så så länge man inte tänker allt för mycket på det funkar det.

Visst känns det löjligt, men eftersom serien fortfarande lyckas vara spännande, den är välgjord och att skådespelarinsatserna fortfarande är bra följer jag den fortfarande.

PAX

Jordisk Äventyrare
Du glömde... (spoiler)

...ju att Chloe fick bekänna färg också. Tjejen skjuter ju som Rambo...

Balderk

Swashbuckler
Re: Du glömde... ( mer spoiler)

Hehe. Jo, hon var grym... Sen glömde jag Jacks stöt mot den kinesiska ambassaden och lite annat också. :gremsmile:

Slutet tänker jag dock inte spoila... Men det ska bli spännande att se hur de löser det här. De har ju satt sig själva i en liten knjipa kan man tycka.