FNURK!!! Ni som vet, ni vetVilket blir det officiella WRNU-rollspelet?
FNURK kom faktiskt 2010, så det är på tok för modernt!FNURK!!! Ni som vet, ni vet
Nä, det var väl FNURK Expert som kom då? FNURK Vanilj är äldre.FNURK kom faktiskt 2010, så det är på tok för modernt!
Idé för festen: paneldiskussion om hur rollspelsdöden hade drabbat Sverige 1999 och att ingen då ville diskutera eller skapa rollspel.Spel som gavs ut samma år som WRNU startade: Svenil, Gemini, Gondica, Western 3, Bolmört & Belladonna.
Låt ChatGPT tolka diskussionen live!Vi kan ta de vassaste (fast icke-politiska) diskussionerna live med panel!
Oj, det är ju runt nyår då alltså. Eller nästa nyår egentligen.När exakt är jubileumsdatumet? Känns som att det börjar dra ihop sig.
Du kan få vara ansvarig för att ARG-anpassa upplevelsen.Men hallå, borde inte en 25-årsträff för ett Internetforum vara online? hehe
Så slutet på 2024?Oj, det är ju runt nyår då alltså. Eller nästa nyår egentligen.
Men bra att ni puffar tråden! Ska snacka med Dante.
Själva jubileumsdatumet är i slutet av 2024, eftersom rollspel.nu startades i slutet av 1999.Så slutet på 2024?
Och när skriver man den viktiga biten då, dvs spelledarteknikerna och strukturerna för att generera äventyr? =)Vi kanske kan ha en Skapa ett rollspel-utmaning? Vi kan ha det så att januari till februari eller mars är då man skapar mekaniken, sedan skapar man en setting och till sist några äventyr. Då kan vi få vinnare i varje kategori och sedan en som vinner för hela året.
Låter awesome! Jag var inte med från början av forumet, men har varit medlem länge och skulle gärna fira forumets 25 årsdag. Trots allt så har den här "platsen" alltid funnits som hjälp om jag behövt tips gällande rollspel och liknande. Och som jag har sagt i en annan tråd någon gång, skulle vara väldigt kul att få ansikten till alla namn.Själva jubileumsdatumet är i slutet av 2024, eftersom rollspel.nu startades i slutet av 1999.
Sen när vi kan ha en fest, det blir nog under andra halvan av år 2024.
Det kan man nog också få in någon gång. Tack för påminnelsen.Och när skriver man den viktiga biten då, dvs spelledarteknikerna och strukturerna för att generera äventyr? =)
Ja! Ypperlig idé!Borde vi inte sätta samman en jubileumsskrift, liknande En festskrift till Lemur av forumiter på rollspel.nu?