Nekromanti 3.0 till 3.5

Morgath

Warrior
Tja! Det vore djävulusiskt bra med en konverteringsmanual för 3.0 till 3.5. Speciellt när det gäller karaktärer. Vet någon på detta forum om det finns ngon sådan på nätet eller annorstädes?

Jämväl, finns det någonstans en sammanfattning (bättre än den som wotc givit ut) på alla förändringar som gjorts i reglerna?

/Andreas

PimPim

Veteran
Det finns en som e släppt av WotC, tror att den skall finnas i butiker som ett gratis hjälpmedel precis som dom gjorde när dom släppte 3.0. Om inte så kan du ju kolla deras hemsida. Jag hittade mitt Ex på Dc.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member

Det finns såvitt jag vet ingen bra manual för att konvertera rollpersoner. Den som WotC har gett ut är bra för att konvertera tilläggsböckerna, men inte core rules, det måste man ha SRD:n för eller de nya reglerna.

Förhoppningsvis dyker det upp nån som gör en användbar manual, men WotC kommer nog inte att göra det.

M.

Morgath

Warrior
Nja, jag har plundrat deras (wotc) hemsida på odf'er men inte hittat någon konverteringsmanual för exempelvis rollpersoner.

Jag har den där "Free D&D v.3.5. Accessory Update", men den är, som väntat, helt värdelös. Jag tänker fan inte sitta med SRD'n i alla fall. Den är ju på över tusen sidor!

På EnWorld i veckan hade de en länk till någon sida, men nästa gång jag kollade den länken så hade blivit tvungna att ta bort materialet på grund av "LEGAL PROBLEMS".... Suck!

Netfeed

Swashbuckler
Re: Nä

mot.. stå... frestelsen....

gååå...r inte..

*shrugs*

Förhoppningsvis dyker det upp nån som gör en användbar manual, men WotC kommer nog inte att göra det.[/ui]

har WotC gjort något användbart?

entomophobiac

Low Prep High Play
Behöver man en konverteringsmanual? Är ändringarna så markanta?

Hjälp... Jag kommer nog fortsätta med 3E och fullkomligen strunta i existensen av 3.5. Just nu känns det så i alla fall. Men om jag får alla de nya grundböckerna ramlandes från himlen, alternativt hittar en enorm summa pengar... då kanske jag till och med läser dem innan jag ställer dem i hyllan.

(Fast mer troligt är att jag ger bort dem till en nyligen D&D-initierad polare.)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ja

WotC har gjor en massa användbara grejer. Till exempel kan du hitta massor av användbara gratisäventyr och regelexpanioner till deras rollspel på deras hemsida. Vidare har de släppt SRD:n, och gjort det mesta av regelkärnan tillgänglig för nedladdning gratis.

Vidare har de get ut en hel del användbara böcker om man vill spela D&D, till exempel Player's Handbook, Dungeon Master's Guide och Monster Manual.
Jag själv tycker också att Manual of the Planes är användbar, och vi vän Dante tycker att Adventure Path-serien är användbar.

M.

(humorlös idag, första dan på jobbet)

PimPim

Veteran
Ja du då kan jag nog inte hjälpa dig........ men ändringarna är ju rätt markanta så det är nog inga större problem att göra om dina karaktärer. Jag och min grupp har gjort om våra gubbar till 3.5 nu och det var inga problen det var mer problem att göra om dem ifrån 2ed till 3ed.