Nekromanti 3:16 - Carnage Amongst The Stars

G

Guest

Guest
Nu har jag lyckats lägga vantarna på ett stycke regelbok, läst genom och kommit fram till att jag verkligen gillar reglerna. Skulle nästa kunnna dra till med att det är genialiskt.

Jag har senaste veckorna funderat på att dra igång med en kortare (2-4 spelmöten)Warhammer-kampanj baserat lite löst på Dawn of War II. Det är iofs mest känslan jag vill få till, inte själva storyn. Efter att ha läst 3:16 så är det regelmotorn jag definitiv kommer att använda.

Lite frågor dock. Jag har bara "skummat" genom reglerna så det är lite grejer jag är fundersam över och osäker på.

1. Hur fungerar effekten av Weaknesses egentligen? Kan någon förklara hur det i praktiken ska kunna fungera eller kanske ge konkreta exempel hur ni använt det i spelet.

2. Hatred for Home? Hur är den tänkt att användas?

Givetvis skulle det vara roligt att höra lite om era tankar om spelet och framförallt lite krigsrapporter skulle vara roligt att få ta del utav...

Genesis

Ni dés ni maître
Lexx said:
1. Hur fungerar effekten av Weaknesses egentligen? Kan någon förklara hur det i praktiken ska kunna fungera eller kanske ge konkreta exempel hur ni använt det i spelet.
Du drar dig ur striden och tar en Threat Token med dig. I fiktionen beskriver du det som något negativt. Du kanske blir tillfångatagen eller flyr av rädsla eller liknande.

2. Hatred for Home? Hur är den tänkt att användas?
Det är helt upp till den som tar den. Det finns inget mer specificerat än att den sista Svagheten skall heta "Hatred for Home".

Givetvis skulle det vara roligt att höra lite om era tankar om spelet och framförallt lite krigsrapporter skulle vara roligt att få ta del utav...
Jag delger mina tankar efter en del spelande i den här tråden. Det här inlägget innehåller en kort liten sammanfattning av vårt kampanjavslut.

G

Guest

Guest
Nu har jag testat spelet och kortfattat kan jag säga: Aproligt. Såhär skoj har jag inte haft på länge. Intensivt, röjigt och brutalt...

Operation Cosmopolitan Phoenix avslutades med explosiv seger mot spindelbestarna. 31 döda troopers kostade kalaset [räknade med ett snitt på 1T10 döda NPC per lyckat AA-slag], inga döda rollpersoner dock.

Nu vill jag har meeeerrrr!!!