Nekromanti 3.5/PF: Skitless på djur

wallahad

Swordsman
Hur kommer du att fortsätta Necross?

Skulle vara intressant att höra vilket alternativ din grupp går med på.

Necross

Swashbuckler
wallahad said:
Hur kommer du att fortsätta Necross?

Skulle vara intressant att höra vilket alternativ din grupp går med på.
Avvaktar med detta. Det måste funderas mera.

wallahad

Swordsman
Så nu har det gått ett rätt bra tag och jag förutsätter att ni haft ett spel tillfälle.

Plöjde ni vidare som vanligt eller gjorde ni en förändring?

Necross

Swashbuckler
Det är lugnt än så länge, eftersom det varken finns druid eller wizard i gruppen (men det är en wizard på ingång). Rangerns djur kan vi hantera. Jag tänkte mig mer en principiell diskussion.

Claxxess

Veteran
Mina spelare (summoner aside) väljer bort sina animal compaions etc för att de själva inte vill ha de i strid, sedan så lämnar de även NPC companions kvar i camp locations och låter de ta över crafting och research medan de är borta. Det är dock PGA att om en NPC följer med på äventyr så "snor" han en del av deras XP och i vissa fall förväntar sig en del av all skatterna.

CapnZapp

Myrmidon
Necross said:
Jag funderar på att göra nåt drastiskt, typ hitta på nån/några houserules för att slippa skiten.

Exempel: Rangerns hund i 4 enkla regler:
- Hunden blir en spelpjäs som ranger-spelaren kan flytta (gratis eller typ med en minor-handling) i sin runda.
- Den kan flanka.
- Den kan inte attackera, men varje gång rangern slår en hit så tar en fiende som hunden står intill lite skada (typ 5 eller 10 eller så).
- Fiender kan inte attackera hunden.

Vad tycks? Bra, dåligt? Fördelar, nackdelar?
Har du kollat in shamanen i 4E. Dess andebjörn funkar ungefär så.

Claxxess

Veteran
CapnZapp said:
Because as we all know 4th edition is the shining star of roleplaing games with it's complexity and depth and totally not just a dungeon crawler game designed for people who CBA with rules right? Long story short. Don't kill whats fun about having a companion because 4E did it.

A better approach is to see what 4E did and do the opposite.

Uhm, varför engelska helt plötsligt? Fullkomligt onödigt inlägg med, det var ju inte någon som helgonförklarade 4th? Reglerna för hur companions fungerar i 4th är faktiskt på många sätt bättre än i 3.5/PF, så ta en titt.

Necross

Swashbuckler
CapnZapp said:
Necross said:
Jag funderar på att göra nåt drastiskt, typ hitta på nån/några houserules för att slippa skiten.

Exempel: Rangerns hund i 4 enkla regler:
- Hunden blir en spelpjäs som ranger-spelaren kan flytta (gratis eller typ med en minor-handling) i sin runda.
- Den kan flanka.
- Den kan inte attackera, men varje gång rangern slår en hit så tar en fiende som hunden står intill lite skada (typ 5 eller 10 eller så).
- Fiender kan inte attackera hunden.

Vad tycks? Bra, dåligt? Fördelar, nackdelar?
Coolt. Ska kolla.