Nekromanti 3.5 säljs! Nej! Jo! Nej! Jo!

Storuggla

Champion
Läs om ni vill.

Okej, som jag begripit det hela har Kustens Trollkarlar sagt att 3.5 släpps den 18, men det struntar en hel jefla kedja i och säljer dem ändå. Och detta trots att de inte ska sälja D&D i huvud taget? Öhhh... har de noll koll där borta?

Storuggla, skulle gömma alla böcker

Oldtimer

Slava Ukraini!
Öhhh... har de noll koll där borta?
Nja, det är väl snarare så att den där kedjan inser att det finns pengar att tjäna på att börja sälja en eftertraktad nyhet en vecka före alla andra...

Det förstår jag. Det skulle jag nog också gjort.

/Mikael

Storuggla

Champion
Nja, det är väl snarare så att den där kedjan inser att det finns pengar att tjäna på att börja sälja en eftertraktad nyhet en vecka före alla andra...

Det förstår jag. Det skulle jag nog också gjort.
Det begriper jag också, det ä snarare WotC som inte har någon koll i sådarna fall på sina distrubu... distributörer. Ja gmenar, har de sagt ett datum borde väl de se till att det efterlevs på något vis, om inte annat än av ekonimska skäl.

Storuggla, skrev först själ

Sånt görs en hel del i sverige med, speciellt när det gäller böcker...

Det var ett par butiker som började att sälja Harry Potter innan första försäljningsdag exempelvis. Fast det brukar straffa sig när det är dags för nyheter från samma förlag nån annan gång. De som har brutit mot förlagets bestämmelser får nästa nyhet lite senare än alla andra istället.

Naturligtvis kan detta vara svårt att genomföra när det gäller en stor kedja...Deras inköp är värda mycket pengar...

/Lars

Shaggy

Swordsman
Fast problemet var ju enligt artikeln att de som sålde dem inte var återförsäljare och inte hade fått några böcker alls från WotC. De hade alltså fått dem genom någon annan. Att ta reda på vem för att straffa denne vid nästa tillfälle är ju i stort sett omöjligt med mindre än att börja numrera böckerna.

Oldtimer

Slava Ukraini!
med mindre än att börja numrera böckerna.
Ja, unika serienummer! Bra idé. Jag vill ha nummer 666 på min Monster Manual...

/Mikael - kollar noga för att se om det inte redan finns serienummer på de nya böckerna.