Nekromanti Skräckiga platser 7: Den aningen skumma vardagen

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,659
Ta en välkänd miljö, ändra lite så att det inger en känsla av fel och spelarens känsla av normalitet ruckas totalt, just därför att han tycker att han borde känna igen sig.

Exempel:

- Familjen är samlad och tittar på TV. Familjens hund kommer lufsande in i rummet och lägger sig framför TVn. Man slötittar vidare på Robinson, när familjens hund lufsar in i rummet igen och hoppar upp i soffan. Plötsligt har man alltså två likadana hundar som båda på alla sätt verkar vara den riktiga.

- Någon står på trottoaren och gör något underligt, tex mumsar på en rå biff. Ingen som passerar förbi verkar reagera eller tycka att det är det minsta underligt.

- Folk försvinner utan anledning eller spår, alternativt så dyker det upp folk som helt plötsligt bor i huset bredvid och beter sig som om de alltid bott där.

- När man tittar på TV så får man ibland in en överlagrad skuggbild som ser ut att vara filmad med en kamera i rummet, men man kan inte hitta kameran.

- Saker som inte står där man lämnar dem.

- Helt plötsligt beter sig alla som om en standardvara som tex Coca Cola aldrig existerat.

Några sådana småsaker som är lite "off" kan skapa en enorm stämning och försätta hela gruppen i osäkerhet. Sedan slår man till dem från något annat håll när de som minst väntar sig det.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Skräckiga platser 7: Den aningen skumma vardag

Men men men... våpjakten då? :gremooo:


Storuggla, en integral del av skräcken
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,659
Re: Skräckiga platser 7: Den aningen skumma vardag

Men men men... våpjakten då?
Näe, den biten av vardagen är redan tillräckligt skum, driver man det längre så blir det totalt otrovärdigt.
 
Top