GoblinGurra
Swordsman
Vilket är bäst, Werewolf eller Vampire?
Motivera ditt svar, jag vill inte ha svar som:
"Vampire är bäst"
Motivera ditt svar, jag vill inte ha svar som:
"Vampire är bäst"
Du menar att Werewolf är bäst? Jag kanske borde spela det någon gång.Vampyrer har stil, finess och sex-appeal.
Varulvar kissar i hörnen och luktar våt hund!
Det är motivering nog.
Jooo! Köttaköttaköttaköttaköttakötta!Blasphemy said:Att det sedan skulle finnas en coolhet att förvandla sig till halvmonster och slå ihjäl saker kan jag inte riktigt se.
Du, det tänker vi inte för mycket på, tack så mycket!Arvidos said:Hur ser werewolfspelande tjejer ut då?
Gissar att det har mycket att göra med spelstil. MEN det jag har läst i Werewolf och när jag har spelat det så har faktiskt Varulvarna något som de kallar för "The Veil". Det upprätthålls till viss del per autmatik genom att en människa har en tendens att förtränga en Varulv i Garouform och sublimera det till en annan händelse(Delerium). Men det är av vikt för Werewolf-samhället att INTE dyka upp på människornas radar av samma anledning som Vampsen.Slutligen så röjer varulvar mer. En vampyr har en massa problem med maskerader och Besten om de utnyttjar sin styrka fullt ut och hivar bilar på varandra om intrigerna ballar ut till öppen konflikt. En varulv behöver inte bry sig - han är en best, och av någon anledning så brukar vanligt folk inbilla sig att det där bilkastandet egentligen var en seriekrock, så de behöver inte bry sig om maskeraden heller.