Kändes säkrare ett posta ett Warhammer/Eon inlägg på Eon forumet än ett Warhammer forum.
I Februari/Mars 2008 kommer dom nya Vampire Count modelerna och army booken. Vilket jag ser som ett utmärkt tillfälle att starta en ny warhammer arme. jag vill dock inte vilken VC arme som helst utan en VC arme med Darnath tema. Att GW sagt att man måste ha en Vampire förstör temat litegran men det gör det inte otänkbart.
Jag vill ha ett Darnath tema men samtidigt ha armen tournament legal. Så jag försöker ha så lika units som möjligt om det ska konverteras.
Så här har jag tänkt mig, ett mörkt färgshema med mycket svart.
Skeleton: Skelet, bronsvapen
Zombies: Zombier bronsvapen
Ghouls - Ghuler kanske framhäva klorna
Grave Guard - Ultarer troligen plast GG med andra huvuden
Black Knights - Ridande Ultorer (funderar dock på om det är konstigt).¨
Banshee - Skugga en spirit host modell på en vanlig plata helt svartmålad.
Det är dom jag är säkra på.
karaktärer:
Vampire - Lish ingen anning om vilken model jag ska använda. Lite Necrash style med bra magiska egenskaper.
Wight Lord (som döps om till King troligen). Dödsväktare, jag ska använda någon bra model med passande helrustning) Målas med rustningen svart.
Necromancer - Nekromantiker dom ska se levande ut. Jag tvingas troligen konvertera.
Wraith skulle kunna vara en dödsgast eller helt enkelt så använder man dom inte.
Vad jag undrar är om någon har ett bra förslag hur man får in:
Dire wolfs, spirit hosts, fell bats och bat swarms.i Darnath temat. (inte säker på att jag ska använda dom ändå men eftersom att Army booken är långt ifrån ute så är det här min idespawning.
Så jag undrar om någon har något tips.
I Februari/Mars 2008 kommer dom nya Vampire Count modelerna och army booken. Vilket jag ser som ett utmärkt tillfälle att starta en ny warhammer arme. jag vill dock inte vilken VC arme som helst utan en VC arme med Darnath tema. Att GW sagt att man måste ha en Vampire förstör temat litegran men det gör det inte otänkbart.
Jag vill ha ett Darnath tema men samtidigt ha armen tournament legal. Så jag försöker ha så lika units som möjligt om det ska konverteras.
Så här har jag tänkt mig, ett mörkt färgshema med mycket svart.
Skeleton: Skelet, bronsvapen
Zombies: Zombier bronsvapen
Ghouls - Ghuler kanske framhäva klorna
Grave Guard - Ultarer troligen plast GG med andra huvuden
Black Knights - Ridande Ultorer (funderar dock på om det är konstigt).¨
Banshee - Skugga en spirit host modell på en vanlig plata helt svartmålad.
Det är dom jag är säkra på.
karaktärer:
Vampire - Lish ingen anning om vilken model jag ska använda. Lite Necrash style med bra magiska egenskaper.
Wight Lord (som döps om till King troligen). Dödsväktare, jag ska använda någon bra model med passande helrustning) Målas med rustningen svart.
Necromancer - Nekromantiker dom ska se levande ut. Jag tvingas troligen konvertera.
Wraith skulle kunna vara en dödsgast eller helt enkelt så använder man dom inte.
Vad jag undrar är om någon har ett bra förslag hur man får in:
Dire wolfs, spirit hosts, fell bats och bat swarms.i Darnath temat. (inte säker på att jag ska använda dom ändå men eftersom att Army booken är långt ifrån ute så är det här min idespawning.
Så jag undrar om någon har något tips.