Nekromanti A Song of Ice and Fire RPG

Storuggla

Champion
För de som gillar George RR Martins böcker eller bara vill ha skitig fantasy med politiskt rävspel, finns snart Green Ronins A Song of Ice And Fire RPG. Snabbstartrglerna delas ut gratis den 21 denna månad och släpps för oss stackare som inte befinner oss i närheten av en spelbutik som har snabbstartsreglerna som pdf strax därefter.

Storuggla, när kan jag förhandsboka?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Finns det någon bra anledning för oss som inte läst böckerna att skaffa det, eller är det bara ett vanligt fantasyrollspel som råkar utspela sig i en värld som förekommer i en serie böcker? Med andra ord: Har de berättat varför man ska köpa det där spelet istället för Eon eller D&D eller DoD eller RuneQuest eller något?

/tobias

Zire

Swashbuckler
Whoho! Jag kommer att införskaffa det. Jag kommer förmodligen också att bli besviken.. men det har inte så stor betydelse.

Vad har Green Ronin givit ut mer? Vad finns det för odds för att de kan lyckas?

Svarte Faraonen

ром и смерть
Den här tråden på RPGnet innehåller en del information om spelet, som åtminstone verkar intressant på vissa punkter. Inte direkt sådär rules-light som alla verkar vilja ha sina spel här på forumet, men jag bryr mig inte.

Storuggla

Champion
"Finns det någon bra anledning för oss som inte läst böckerna att skaffa det, eller är det bara ett vanligt fantasyrollspel som råkar utspela sig i en värld som förekommer i en serie böcker?"

Tja, det kan väl mest ses som ett Pendragon där man sparkar folk på pungen. Fanns en tråd på rpg.net som jag inte hittar nu eftersom sagda sites sökfunktion är vedervärdig och några på Green Ronins egna sida som förklarar lite bättre. Rent generellt skulle jag säga att det inte är din sorts spel, då det inte skrivs av blinda azteker bosatta i Kreml.

Storuggla, eller med kritor

Storuggla

Champion
"Vad har Green Ronin givit ut mer? Vad finns det för odds för att de kan lyckas?"

True20, som är bra. Warhammer Fantasy Roleplay 2, som är svinabra (de utvecklade det åt GW). Mutants and Masterminds, som sägs vara apabra. Freeport, som är Cthulhupiratism. Kort sagt ger jag dem bra odds. :gremlaugh:

Storuggla, dunkerdumpling

Arfert

Facit
Har inte hunnit köra det än, men det känns som ett stablit tradsystem, med lite trevliga features, så här efter en snabb genomläsning... Gillade boken, och funderar att köra det senare i år, kanske. Ska ju komma ut fler böcker med kampanjmaterial och äventyr...

Arfert said:
Ska ju komma ut fler böcker med kampanjmaterial
SIFRP Campaign Guide är på G
Det går att göra förhandsbeställningar via Green Ronin nu och man får tydligen PDFen när man gjort beställningen.