Nekromanti Classified Information

Erafic

Veteran
Hai, första posten här på forumet med en liten fråga.
Jag är en spelledare som just nu kör en kampanj i rollspelet Classified Information, ett hemma tillverkat rollspel.

Det jag undrar är om det fortfarande går att få tag i .pdf'n till spelet någonstans, enligt min kompis vars utskriva kopia jag har så laddade han ner den just från rollspel.nu

Jag antar att den inte är lika åtkomlig efter omdesignen av sidan, men är det någon som har kvar spelet möjligen?

Jarre

Swordsman
Jajjemän, visst finns det någon som har kvar det. Trodde att spelet var glömt och begravt vid det här laget, men blir väldigt glad över att se att det finns rollspelare ute i vårt avlånga land som (fortfarande) spelar CI.

Jag lade upp det material som kunde hittas på gamla wrnu på min filserver. Jag varnar lite för att den inte alltid är igång, annars är det bara att komma tillbaka lite senare.

Laddade även upp en uppdaterad, ofärdig version av spelet från 2005, i vilken jag delade upp materialet i tre mindre böcker (A5-format). Omarbetade, snabbare regler är nog den största skillnaden annars.

Tanken var att en senare version med bra regler (jag blev aldrig riktigt nöjd med de tidigare inkarnationerna) och tydligare fokus skulle släppas, men jag fick lägga rollspelandet på hyllan av diverse orsaker och har tyvärr inte hittat inspirationen att skriva och testa klart dem ännu. Men med ditt inlägg tändes en liten glöd, så jag låter Classified Informations framtid vara oförseglad tills vidare.

Erafic

Veteran
Tack så mycket för svaret.
Fick lånat det av en kompis och nu har vi fått spelat några sessioner och vi gillar det verkligen. Har försökt få tag i det nu eftersom hans utskrift började slitas allt snabbare, så nu är kampanjen räddad. Vi har till och med tagit oss tiden att konstruera ett litet program för att snabba upp striderna lite.

Så tack så mycket för ett riktigt bra rollspel, ett av dem bättre jag spelat, hoppas du får tid att fortsätta med det :gremlaugh: