Nekromanti Hat och Rädsla

Om Hat och Rädsla blivit mer än bara två käsnlor, om de manifesterat sig som en sorts naturkraft i en värld och man har tänkt sig att dessa två manifesterade känslor ska påverka folket i världen på en rad olika sätt, hur skulle de yppa sig? Jag behöver idéer och inspiration så mal på så mkt ni orkar och har lust med.

Mogger

Hipsteranka
Hat leder till vrede. Vrede leder till rädsla.
- Yoda, om den mörka sidan av kraften.

Edit: jag vet att det är ett nonsensinlägg, men jag kunde inte låta bli. Dessutom vet jag inget om kontexten i övrigt.

TomasHVM

Swordsman
Hat er rødt, redsel er svart. Hat gir blødninger og redsel gir blindhet. Hatets avatar er en figur som skyter tusentals vassa krystallnåler mot deg. Redselens avatar er en figur som omgir seg med et kokende mørke, et mørke som får hjertet ditt til å banke raskere og raskere og raskere og enda raskere, helt til hjertet ikke klarer mer.

Håper det hjalp deg i gang ...

Rickard

Urverk speldesign
Hat är en sjukdom. Hat far omkring i världen som ett susande ljud. Träd fryser när hatet passerar dem och bladen skakar av kölden som hatet förosakar. Hundar skäller, hästar svettas och katter fräser. När ett mänskligt offer blir drabbad av hatet är det en såpass massiv upplevelse att det kan driva en människa till vansinne. Offret blir också en smittbärare som smittar alla som hör individen. Ju fler personer som hör smittobäraren, desto mindre hat blir kvar i bäraren. Tillsammans har de smittade lika mycket hat inom sig som personen hade som drabbades först och endast då blir hatet lika farligt för mänskligheten som om endast en enda person skulle besitta hatet.

Rädsla är mörkret som omsluker tomheten. Det bästa sättet att hålla borta rädslan är genom att ha ett ljus tänt eller sitta bredvid en brasa. Rädsla förvränger verkligheten och skänker tankar som aldrig hade uppfunnits sig i det mänskliga psyket. På så sätt kan rädsla roa sig själv genom att spela ut människor mot varandra och se på deras små dispyter som kan involvera hundratals människoliv.

/Han som själv hatar när han efterfrågar lite kreativitet och inte får några svar

Tack för era svar.

Han said:
Hat är en sjukdom
Precis den tanken har jag också haft och jag tror att det är så hatet kommer att formas, som en farsot som driver fram och smittar alla i sin väg.

Han said:
Rädsla är mörkret som omsluker tomheten.
Intressanta tankar om rädslan. Jag fick lite andra idéer nu än jag haft tidigare.

Tack för dina tankar.

Tomas HV Mörkrid said:
Hat er rødt, redsel er svart.
Jag gillar din syn på att känslorna har avatarer men jag vet inte riktigt om det går ihop med min vision.

Men alla idéer bra så ös gärna på med fler!