Re: Är detta balanserat för fyra level fem-hjältar
Men, öh... Om man går fram till kroppen (hjärtats aura) så dör man ju.
Anledningen till att jag tänkte ta bort OAs... Tja... Tänker du på rollpersonerna eller ishjärtat? Det känns lite taskigt med attacks of oppertunity mot rollpersoner som inte har något annat väl än att alltid röra sig bort. Och dels som balans, dels för att de ska fara runt en massa på spelplanen ändå, så får inte rollpersonerna heller scora några OAs... Om de inte står still, förstås!
Vad skulle du rekommendera för modifikation mot AC?
Är de andra attackerna mot Fortitude, Will och Reflex lagom tror du? Jag tror att dess mardrömsgrepp-förmåga som sänker defense kan bli skön "Hjääääälp!"-känsla.
Hmmm, fast här kommer det vara tre encounters på raken utan riktig möjlighet till extended rest. Borde jag se till att rollpersonerna kan ladda upp till max inför fighten på något sätt, tycker du?för jag vet av erfarenhet att ett fulltankat party rätt behändigt gör makass av även en solo på ett par levels över dem själva.
Jag hade tänkt göra precis som du skrev först, och ge kroppsdelarna resist 5 på allt utom eld och radiant (strålskada? ), men kom fram till att det var enklare att låta det kosta halv HP att återskapa dem för hjärtat - I praktiken så gör man med andra ord dubbel skada genom att skjuta på hjärtat. Behövs det insubstantial (Innebär halv skada, eller?) på det också, tycker du?Hmm, förresten, det kanske kunde vara häftigt om kroppsdelarna var insubstantiella men inte själva hjärtat, kom jag på nu? Då skulle man egentligen tjäna på att gå rakt på hjärtat, samtidigt som man blev späkt av det. Hum hum, det skulle vara lite intressant att balansera...
Men, öh... Om man går fram till kroppen (hjärtats aura) så dör man ju.
Yes, springa ifrån den ger minus, förstås.Minus för Move Action-grejen är häftig, men jag skulle inte ta bort OAs, det verkar lite konstigt. Kanske kan du göra dem Weakened av skräck istället? Och så skulle jag ändra själva triggern så att det endast händer om man tar en Move Action som gör att man rört sig bort från hjärtat. Annars får man ju backning för att chargea rakt in i det, det verkar konstigt.
Anledningen till att jag tänkte ta bort OAs... Tja... Tänker du på rollpersonerna eller ishjärtat? Det känns lite taskigt med attacks of oppertunity mot rollpersoner som inte har något annat väl än att alltid röra sig bort. Och dels som balans, dels för att de ska fara runt en massa på spelplanen ändå, så får inte rollpersonerna heller scora några OAs... Om de inte står still, förstås!
Vad skulle du rekommendera för modifikation mot AC?
Är de andra attackerna mot Fortitude, Will och Reflex lagom tror du? Jag tror att dess mardrömsgrepp-förmåga som sänker defense kan bli skön "Hjääääälp!"-känsla.