Nekromanti Hobbygames?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Eftersom Hobbygames (http://www.hobbygames.se/) har ett helt sjukt bra utbud av just de grejer jag och föreningen letade efter, och dessutom bra priser, så lade vi en beställning för 2414:- den 6/11.

Jag fick ett sånt där automatiserat meddelande som berättade vad jag beställt och sånt, och att jag inte skulle betala nåt nu, för jag skulle vänta tills de återkom med slutsumman för frakt etc...

Den 3/12 mailar jag och frågar om de har nåtslags preliminärt leveransdatum. Inget svar.

Den 18/12 mailar jag eftersom jag läst på deras hemsida att "på vår startsida hittar du information om när nästa beställning skickas". Jag ser ingen dylik information, och frågar om de kan hjälpa mig. Inget svar.

Det är nu den 4/1 2009, två månader från det att jag beställde, och jag har fortfarande inte den blekaste aning om vad som händer. Finns min beställning? Är den på väg? Eller ska jag försöka avbeställa och skicka listan till t.ex Hunk och säga "tja, kan du fixa de här prylarna tror du"?

Jag har telefonfobi och lär nog inte fixa att ringa till dem, men är det nån som vet vad det är för typer? Är det här normalt? Varför svarar de inte på mail?

Och om nån som läser detta bor i Uppsala: om någon skulle råka ha vägarna förbi Skolgatan 7 (där deras butik ska ligga) så får ni jättegärna fråga de som är där om ordernummer 1225992652...

bobbo_UBBT

Veteran
Nej dom svarar inte på mail!? men dom är jätte trevliga på telefon, när man nu väl får tag på dom, vilket inte är det lättaste.

Ackerfors

Alas, your rapids!
De är dessutom hopplöst dåliga på att uppdatera sitt sortiment. Jag försökte beställa Over the edge för två år sedan och redan då var det helt slut (vilket jag fick reda på genom dem) men av någon besynnerlig anledning står det fortfarande kvar i deras katalog på nätet. Var det ovanliga grejer i din beställning kan du nog räkna med att en del av prylarna inte kommer dyka upp även om resten av beställningen gör det...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ackerfors said:
Var det ovanliga grejer i din beställning kan du nog räkna med att en del av prylarna inte kommer dyka upp även om resten av beställningen gör det...
I det här läget är jag glad bara nåt händer...

Honken

Hero
Förr om åren var Hobbygames nog min favorit butik, men nu vet jag inte. De har väldigt lite i lager. De tar emot tillräckligt mycket beställningar för att det ska vara "värt det" och sedan beställer de från sin leverantör i England. Ofta har de haft ett datum när beställningen går till leverantören, och även skrivit ut det på sin hemsida. Man ska vara medveten om att det kommer att ta ett tag då man beställer därifrån... Fast 2 månader? De kanske håller på att gå i KK?

/Honken