Nekromanti Största explotionen någonsin i rollspel?

Dark Lotus

Warrior
Jag satt och fundera lite på vad som skulle likna en antombomb i eon och klura lite på om man inte kunde göra en stor sten laddad med 100-1000 filament termotropi? Med hjälp av en väldigt lång ritual förmodligen och sedan slunga den ned ifrån himelen med hjälp av en skadeglad drake? Undrar vad konsekvenserna skulle bli och hur stor sprängradien skulle bli? x)

Bara en allmän liten förintelse fråga x)

Weilyn

Veteran
ARGH!

Korrekturläs, för hlevete!

Mina grammatiska frontallober skriker i smärtor.

Poseur

Swashbuckler
1: Håller med Weilyn. Fan korrläs. Värre än mig tom.

2: jadu oavsett hur sjukt oseriöst och dumt inlägget faktiskt är så ska jag seriöst svara.

Radien på explosionen blir 1m i radie per filament(som det tydligt står i effektbeskrivningen). Och minskar med ob1t6 i skadeverkan per m ifrån ground zero.

Så använder du 1000 filament explosion blir sprängradien 1km i radie men gör ganska lite skada i utkanten av radien. det här bör motsvara en ganska liten vek atombomb.

Sen till dom fucking anledningarna till att ha en sådan grej.
Ingen?

Här kommer en grymt förminskad version av ritualen som krävs.

Namn(på den stora ritualen): Dark_lotus Termonukleärotropiska reaktion
Även känd som: Domedagens tårar, nerkallande av Semals öga, Den totala förintelsen, den slutgiltiga lösningen på belägringsfrågan.
[2000:e magnituden]

(Den lilla kommer här)

Namn: dark_lotus pyttesnuttsöta termonukelärotropiska reaktion.
Även känd som: Lite blöt i ögat för domedagen kommer snart, smegal är för hård för mig, lite förstörande, och den tillfälliga lösningen.
[50:e magnituden]

Alstra 50 filament ataxatropi på 281474976710656 timmar
transforera 25 filament till termotropi utan filamentförlust ob3t6 på en halvtimme1
väv effekten avstånd förstärkt till 25 filament på 16777216 timmar förstärkt räckvidd till 90 meter ob3t6
väv effekten explosion förstärkt till 25 filament 16777216 timmar med förstärkt räckvidd till 90 meter ob3t6

Tidsåtgång totalt ca: 3213185 Eoner

Varsegod gör din ritual du :gremwink:

"Bättre idé"; ta och skjut in 100 kongelerade filament av typen kosmiska med katapult över en stad.(lika dum ide jag vet)

Jag är egentligen mest sur för vår senaste spelträff bestod av bara cyniskt, glättigt dumt, tomt, powergamande koboldismtiskt metaspelande pga att vi tog in en gammal vän att spela med oss.

/poseur har dock Hypernovor i sitt Eon.

Dark Lotus

Warrior
metaspel är alltid fel ,men tänte mer på att använda detta till en evil villian i något form av någon spelsession.
Tänkte mer att rollspelarna ska försöka dissarmera "bomben" eller rättare sagt dissipiera magin på något vänster x)..ja du vet det typiska "rädda hela staden grejen" x)

Poseur

Swashbuckler
Jo och för det skulle jag nog helt och hållet skita i magireglerna och låta "saken" vara ett gammalt vapen ifrån en tidigare eon eller liknande. Kanske ett evil kamorfvapen.

/Poseur

Dark Lotus

Warrior
Mjo jag funderar på det ,för det finns inga begränsningar förutom människornas bräckliga kropp. x)
Det är bara ens egna fantasi som hindrar en som sagt.
Men det är alltid bra att kolla med andra erfarna spelare Som kan ha koll på ett o annat också ,så spelandet inte blir allt för tokigt ^^.

DesertRain

Hero
Är inte en atombomb i en fantasyvärld lite tokigt? Eller det kanske bara är jag.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Det beror på hur hög nivå man vill ha på sin fantasy. Om man gillar förödande manifestationer av magi som kan utplåna hela städer ser jag inget problem med det. Att städer utplånats genom den sortens fenomen tidigare i Mundanas historia har vi ju sett, så varför inte i nutid?

Fahnen_UBBT

Veteran
En riktig atombomb droppad från ett flygplan tycker jag inte passar in, även om man byter ut bomben mot något magiskt laddat föremål och flyget mot drake - det är för likt den moderna, verkliga förlagan. Men en påhittad grej som motsvarar en atombomb och gör samma verkan är helt ok, enligt mig. Jag skulle nog använda en meteorit/komet eller liknande grej för att få till det. Eller ett stationärt vapen, som typ arken i Indiana Jones.

Wilmer

Hero
Det vore coolt om typ Talamur (om någon) i hemlighet ritade upp ett enormt pentagram runt en stad och sedan lät typ 100 magiker göra någon sorts inlåsning/utblåsning av staden.

Fienden

Hero
Wilmer said:
Det vore coolt om typ Talamur (om någon) i hemlighet ritade upp ett enormt pentagram runt en stad och sedan lät typ 100 magiker göra någon sorts inlåsning/utblåsning av staden.
Heh. Det vore något för Omkar's World Records.
"Största pentagrammet"

DesertRain

Hero
Bobby Magikern said:
Det beror på hur hög nivå man vill ha på sin fantasy. Om man gillar förödande manifestationer av magi som kan utplåna hela städer ser jag inget problem med det. Att städer utplånats genom den sortens fenomen tidigare i Mundanas historia har vi ju sett, så varför inte i nutid?
Det är klart, att åstadkomma liknande effekter med magi är helt OK enligt mig, men att ha en ATOMBOMB dvs en riktig fissions/fusionsbomb känns väl ändå lite överdrivet i en fantasyvärld?

Ymir

Liten kantbaron
'Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic'.

Om vi utgår från att det fanns mer teknologiskt och magiskt avancerade civilisationer i Mundanas avlägsna forntid, har jag absolut inga problem att tänka mig att det någon gång kan ha funnits saker som kan klassificeras som atombomber.

In fact, jag har använt en sådan sak i en plott en gång...fast det skulle jag nog inte gjort idag.

- Ymir, tror

Ulfgeir

Swashbuckler
Purgatory said:
Är inte en atombomb i en fantasyvärld lite tokigt? Eller det kanske bara är jag.
Vet att de i ett gammalt nummer av tidningen Dragon till spelet AD&D (Dungeons&Dragons) hade som aprilskämt en 10-levels spell (maxnivå på de spells som fanns i spelet var 9), som innebar världens undergång. Krävdes ett par ton plutonium och en fjäder har jag för mig. Sedan fanns ju motsvarande cleric-spell som tog 6 dar att kasta och 1 dags vila, men där man skapade en ny värld. =^_^=

/Ulfgeir

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Det skulle säkert funka med någon form av artefakt som under vissa omständigheter alstrar enorma mängder filament, till och med. Finns det ingen där med kunskapen/snabbtänktheten att ta hand om alla filamenten så kommer de ju att dissipera okontrollerat. Det kan bli ganska fett otrevliga följder av en sån sak...

Speciellt om man som SL hävdar att det överbelastar magiströmmarna lokalt och initierar en spontan magistorm.