Wilmers inlägg (uncut)
Wilmers lättsammanställda inlägg i oredigerad form. Analys kommer senare.
Långt in i butiken hörs ett ångestvrål och på alla fyra kravlar en tanig och blek ung man ut från butikens inre. Märkena i hans ansikte visar att han sovit mot ett tangetbord.
Jag hade en fruktansvärd mardröm! Det liknade värsta hentaiklippet men det var alla vi som var inblandade.
Han presenterar sig med ivriga handskakningar och påstår att han vuxit upp i staden.
Jag vet inte vad det gör för skillnad, men det skulle ju vara väldigt skumt ifall någon ljög om sitt ursprung. Kanske är det lite som i sagan om Zorakierna där fanatikerna försöker utrota ateisterna? Verkar helt sjukt, vem skulle vilja döda utbölingar?
Jag har inte haft min dator den senaste veckan och kommer inte ha tid att läsa igenom tråden föränn på måndag.
Ditto.
Röst: Ingen
Jag håller absolut med om att det är dumt att rösta ut aktiva deltagare, dock motsätter jag mig taktiken som Björn använde i förra omgången med att spamma grundlösa angrepp för att få ondingar att svettas, det genererar kaos och kaos är kultisternas vän. En saklig och lättöverskådlig debatt som dock är så rik på poster att freudianska misstag begås vore idealet.
Kan du utveckla "absurditeter"?
Jag är infödd i staden och mitt yrke är Datanörd vilket gör att jag kan välja tre namn och sedan få veta hur stor andel av dem som bor i staden. Jag tvekade med att lämna mitt yrke/ursprung i rädsla för den tredje hypotetiska faktionen. Jag tycker du har ett tunt fall (förklarligt med mitt tunna deltagande hittils) men du verkar vilja få ut information vilket är hedersvärt, det enda sättet det skulle kunna göra dig scum vore om det finns en tredje faktion och du agerar självmordssoldat som röker ut infödda/ickeinfödda mot att när faktionen avslöjas så kommer du vara röstmål n1 om man inte har någon som verkar vara kultist.
Jag tror dock att hela stadsbo/inte grejen är en blindspår som ska sätta fart på diskussionen i runda 1!
Vi har fått fram lite matnyttig information iallafall om man tittar på SAN-värdena. Det är uppenbart att de flesta (mig inräknat) inte använt sina förmågor: varför? Vilka av dem som outat sina förmågor har inte använt dem?
Jag kan svara för mig själv: jag känner inget tungt ansvar eftersom min förmåga inte gör så mycket plus att jag glömt SAN-lossen! Nästa runda kollar jag lite folk iallafall, har man tur snappar man upp en lögn! (min förmåga är att välja ut tre spelare och se hur stor andel av dem som är infödda i staden)
Jag trodde biten om två stadskultister var kopplat till yrket och att ingen annan, framför allt inte kultisterna, hade fått det också. Grattis, du sabbade mitt försök att verka harmlös. Visserligen lär någon av kultisterna också vara Gothamveteraner och ha listat ut samma sak som du.
I PMt står det både födda och uppväxta och jag antar att det är samma grupp.
Skrivet av: Zebulon
Jag glömde min röst.
För att inte främjat informationsinsamlingens och medborgarnas bästa. För att inte ha lämnat information själv eller gett några vettiga resonemang:
Röst: Wilmer
Det där får du utveckla lite, det första har du ju rätt i men det andra är ren och skär lögn. Jag tror att du går på magkänsla och griper extra argument ur luften.
Skrivet av: Pilze
Födda i staden:
Poseur
Måns
Pilzeman
Halvtand
Vicotnik
Zebulon
Ej svarat:
Anders Åstrand
Craygh
moller
Shale
Jag fattar inte hur jag inte kan finnas med listorna:
Skrivet av: Wilmer
Jag är infödd i staden
Den här rundan siar jag de som inte svarat. Jag kan inte komma på någon anledning varför en medborgare skulle hålla sitt ursprung hemligt så att inte berätta är väldigt mysko.
Helt rätt att jag spelar lamt, har rätt dåligt samvete för det men jag märkte nyss att man inte kan glida genom universitetet med fötterna på skrivbordet som man kunde i gymnasiet. Det är illa att posta lite eftersom alla andra har mycket mindre chans att utvärdera en.
Nog rant.
Jag tror också att vi borde fokusera på att röka ut stadskultisterna, eftersom så många har fått meddelandet att två infödingar är kultister borde det vara sant (finns mån tänka ett urval här av de som vet?) men jag och Åstrand borde sia samma personer av den enkla anledningen att en av oss kommer att bli manipulerade nästa runda, det finns ingen chans att kultisterna kommer låta oss leva till nästa runda båda två. Imorgon kväll ska jag gasa mer möss och sedan gå direkt till ett spelmöte så jag väljer mina mål nu, om Åstrand tycker det jag säger låter vettigt får han hänga efter. Han behöver inte ens aknowlegda det offentligt.
Jag kommer sia:
Embergem
Banarok
Måns
Röst: Ingen
Btw: skitbra av Vicotnik (med fler?) att hela tiden uppdatera röststatus så att casualspelare kan sätta sig in i situationen snabbt. Jag utgick från den listan när jag siade så att man iallafall kan avskriva dem som lögnare av identitet.
Mitt svenska brister lite, det jag försökte säga med sista meningen var att jag kollade på de som har röster emot sig och sagt att de inte är infödda.
Jag tror absolut att det kan finnas 3 st infödingsiare, eftersom vi scannar 1, 2 respektive 3 mål blir det liksom sniper, akimbopistoler respektive k-pist.
Jag tycker ditt slingrande är jävligt märkligt.
Jag antar att busdriver är varulvlingo för en förmåga som missriktar förmågor? Det känns väldigt långsökt att kultisterna skulle pricka så rätt om inte Pilzeman är en kultist (verkar ännu mindre sannolikt att de skulle lyckats scanna hans yrke i runda 1) och om han är det vore det mycket smidigare om han bara ljög. Hade vi inte haft tidspress så skulle vi kunnat triangulera fram sanningen genom att jag också scannar dig men det känns onödigt lyxigt. Jag tror inte varulvarna skulle våga ljuga så modigt så här tidigt, därför tror jag att du snarare än Pilzeman.
Röst: Anders Åstrand
Jag missade tyvärr att Måns outat sig förra rundan, ingen förutom honom pingade infödd dvs. Banarok och Embergen är gröna (infödingsmässigt!).
Skrivet av: Måns
Ännu inte bekräftad status
Andersson
Bearnie
Halvtand
Johoohno
moller
Purgatory
Yreburre
Craygh
Den sista gruppen är extra intressant för där har vi våra två lögnare. Det finns några där som dessutom är extra intressanta, som jag har markerat med fet text. Jag skulle inte bli alls förvånad om två av dessa är våra lögnaktiga stadsbor/kultister.
Hur kan du veta att det finns två lögnare i den sista gruppen?