Den besynnerlige Banarok
Alltså; jag har ju många gånger hittills försvarat Banarok. Tex gjorde jag en rätt grundlig analys av hans felsägning. Nu lutar jag ändå mot att rösta på honom. Först tänkte jag bara kolla vad som hände om jag hakade på Banarok-drevet, men att det skulle bli så här snurrigt trodde jag inte.
Det är så många småsaker som är skumma med honom. Antingen är han kultist eller den mest desperata medborgare man kan tänka sig.
Det som gör honom skummast just nu är att han, av alla, ser mig som tänkbar kultist. Ehhh...va? För vaddå?
Nåja, några besynnerliga grejjer finns i de här två posterna:
Banarok said:
jag tänkte vänta med det här till imorgon men inget tyder på att det vänder mest troligt eftersom eksems pikar mot mig är bra men utgår från att ingen av de andra grupperna har en kultist i sig och jag blir ensam kvar osiad och utböling därför tänker jag hjälpa så mycket jag kan med min förmåga och vara med på diskussioner om vad denhär informationen innebär.
jag är också en siare (trummvirvel) och jag har siat 3 personer som inte åkt ut än
jag har siat (i kronologisk ordning)
namn runda resultat
krank 1 (dog)
Eksem 2 (god)
hellzone 3 (god)
johoohno 4 (god)
craygh 2.0 5 (god)
andersson 7 (blockad)
det var därför jag gav upp om eksem efter runda 2 eftersom jag hade siat honom och han pingade god, men jag har varit skeptiskt hela tiden eftersom att jag inte pingat någon som varit ond som därav får mig att misstänka att jag är naiv, men ifall hellzone är naiv är det otroligt att jag är det också därför utgår jag ifrån att mitt siande stämmer.
dethär är också varför jag tror mer på Basenanji än craygh 2.0 och också pga mitt siande tror jag inte eksem är en kultist som låtsas vara kultist så lyncha honom inte ifall jag dör nu och ni ser att jag verkligen är en medborgare.
Kommentar: Det kommer aldrig nån förklaring till varför jag skulle vara mer misstänkt än någon annan. Tja, om man bortser från Eksems analys då. För det är väl den som Banarok utgår från?
Nästa post som är värd att uppmärksamma är:
Banarok said:
okej jag sa att jag inte tyckte om craygh eftersom jag trodde han var en stickare, det var en lögn eftersom jag behövde en anledning att inte rösta på honom PGA jag siade honom som "manipulerar inte" det betyder inte att han inte är stickare eftersom min karaktär är en torr byråkrat kan jag spana efter manipulations inte hur många cortisonsprutor han har i rocken.
kvar i hellzones siad grupp är är du eftersom både hellzone och jag har siat craygh och han har pingat god för båda och det är som sagt otroligt att båda är naiva.
jag misstänker visserligen craygh att vara DTF men jag har inget att gå på och jag jagar med fördel kultister framför DTF.
och jag skulle aldrig hämndrösta det är bara idiotiskt, jag röstar på dig eftersom enligt mig är du den troligaste kanditaten att vara kultist så länge ingen kan komma med konkret bevis till motsattsen.
jag är visserligen misstänkt mot andersson också eftersom han försökte blocka min förmåga, att han blockade mig och jag var siare kunde han inte veta men att blocka en person med okänd förmåga kan vara ett försök att blocka en väktare därför ligger han som nummer 2 i min lista över misstänkta trots eksems siande kan han faktiskt vara ohederlig pga felpingaren.
Och jag bara: vad i h-e menas? Hur fungerar din siar-förmåga
lite mer exakt?
Nä, jag vill inte rösta på dig Banarok, men så snurrigt som det här är, finns det liksom inga bra alternativ.
Jo förresten- Craygh kanske. Det låter ju nästan som att du försöker skydda honom...
/Basse, [M]