Nekromanti Oktoberfestival med Sthlmforumiterna!

Basenanji

Postd20modernist
Kära forum!

En gång i tiden dracks det forumöl på Wirströms i Gamla Stan. Det var tider det! Alla var där, det var härlig stämning, det luktade kiss, och det fanns massa olika sorters öl.

Det innebar att jag, en lagom nördig nörd, utöver att få nörda med andra nördar också lärde mig ett och annat om öl – nörderiernas nörderi.
Där och då, blev aledrickandet min väg in i ölkulturens skummiga mustascher.
Nu ligger suget där igen, efter er andra nördar och efter ölen. Och kanske mest efter kombinationen av öl och sthlmsforumiter!

Inte kan ni väl förvägra mig detta?

Jag föreslår alltså i all enkelhet att vi ses på Monk's Café och dricker god öl/cider/whisky. Hitta gör du med hjälp av denna karta till Monks café.
Observera att vi ses på WALLINGATAN 38. (Monk's tänker göra en McDonalds och starta en krog i varje kvarter. Vänta bara tills de öppnar drive-in vid norrtull...)

På fredag 9:e oktober vid sjutiden (19.00)! (Den 16/10 kan jag inte och sedan drar sthlm spelkonvent igång och lördagar går bort för då ska alla gå på fester och skit).

Sthlms spelkonvent och varulvsspelet lär bli enkla isbrytare för den blyge.

(En kul bonus vore om hela Varulvsspelet kom förbi! Då kan vi beställa in Stoli och skicka MMS till Feu! Haha!)

/Basenanji, inte bara jag vill väl skvallra lite med krank om hur man spelar varulvsspel?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Basenanji said:
(En kul bonus vore om hela Varulvsspelet kom förbi! Då kan vi beställa in Stoli och skicka MMS till Feu! Haha!)

/Basenanji, inte bara jag vill väl skvallra lite med krank om hur man spelar varulvsspel?
Sorry, no deal. Har inte tid, inte råd, gillar inte öl (dricker i stort sett inte alkohol längre), trivs inte i krog/pubmiljö.

G

Guest

Guest
Ha! Är i Stockholm då så jag ska spana på er, ta kort och filma. Sen blir det youtube...

Hoppas ni får en fin kväll!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag är intresserad och kommer preliminärt att dyka upp.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det låter ju asnajs det här – jag kommer att vara där med klockor på.

Feuflux

omjonasson.se

Haha! :gremlaugh:

Jag får våldgästa nån Stockholmsträff nån gång, Malins båda syskon bor ju där så jag har varit där en hel del (allt är relativt förstås) de senaste två åren. Iofs tröttnar jag vanligtvis på öl efter ett glas.

Hellzon

Långsamma Vargen
Mycket öl var det där... Preliminärt kommer jag.

Missar SSK i år så jag får väl träffa nördar på ölstuga istället.

chrull

Stockholm Kartell
Suck.

Jag gillar er, och jag gillar öl. Men Monks har sällan lyckats imponera. Okunnig personal och överpriser som enbart belgobaren kan matcha.

Men jag kommer nog ändå :gremsmile:

gizmo

temporary sunshine
Jag kommer nog förbi, men inte för kl 9. Det ligger mer eller mindre på vägen hem, så inget lost om ingen skulle finnas kvar.
Giz

Eksem

Champion
Ja, det är ju imorgon det, jag är på väg ut ur övertidsdimman, kanske skall fira av det med lite överprisad cider.

Zebulon

Swordsman
Det verkar vara svårt för mig att pallra mig iväg på de här tillställningarna som annars verkar vara av typen min kopp te.

Jag skall dock försöka komma iväg på den här tror jag.
Kommer det vara nån där vid 17:45?

Jag lär vilja dra hem ganska tidigt.
(Åtminstone tror jag det nu, utan öl i kroppen.)

Eksem

Champion
Jag kan tänka mig att komma dit till 18 eller för den delen tidigare. Jag jobbar bara 10-15 minuter bort och slutar vid 17 egentligen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag kan också vara där tidigt (med reservation för att jag då kommer att vara ALLDELES för berusad senare på kvällen).

Storuggla

Champion
"(med reservation för att jag då kommer att vara ALLDELES för berusad senare på kvällen)"

Så om man kommer sent, hur vet man att du kom tidigt eller sent? :gremwink:

Storuggla, det är samma dante