I see. Nu får jag tänka efter.
Jag ser det nog som konstpaus för SL. -Du vet när SL vill bromsa lite och tänka efter.
-Är du beredd att investera din tid, dina pengar eller hälsa i detta företag?
Det ska nog användas sparsamt. Det är inte testat och jag tror att olika SL skulle nyttja det olika ofta. Helst ser ju jag att spelet bara ångar på utan inblandning av dessa resurser - men om friheten börjar missbrukas kan man tömma en resurs.
Återhämtning kan ske på olika sätt. Om man är trött sover man, är man förgiftad skaffar man ett serum och så vidare. Är man fattig kan man skriva hem, lota nån eller ta ett sidouppdrag. I bästa fall funkar det som fästytor á la Krank.
För SL kan det också funka som ett diskret styrmedel. När spelarna följer planer som SL inte förberett kan SL vara lite motsträvlig. Låtsas inte som att SL inte redan gör detta.
-Nu är dina pengar slut, du kanske borde skriva hem? Oj, dina päron svarar att du får stålarna om du kommer hem och gifter dig med en vän till familjen. Typ.
-Om ni forsätter i natt kommer ni sätta hälsan på spel. I slottets skugga finns en dold lägerplats. (Där en luffare som vet en hemlig väg in i slottet brukar slagga.)