Nekromanti Fantasia

Pokefan

Veteran
Fantasia

Du är härmed antagen till att börja på skolan Fantasia, en skola för ungdommar med speciella krafter och förmågor. Hit får de komma för att lära sig kontrollera sina krafter men även för att träffa andra som de själva.

Fantasia är ett rollspel som är ganska baserat på Harry Potter och själva Hogwarts idén. Men med en del ändringar förståss, eftersom krafterna inte bara inkluderar magi utan även mutationer, bändning och mycket mer. Endast fantasin sätter gränser!

mvh/ Fantasias Admin Daisy
http://fantasia.jinity.com

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Åh tack!

*slänger antagningsbeskedet i papperskorgen och pissar på det*

Sodivra

Champion
Vitulv said:
Åh tack!

*slänger antagningsbeskedet i papperskorgen och pissar på det*
Seriöst, det här var något av det lägsta jag sett på det här forumet. Jag reggade mig på Fantasia och kollade in det. Ingen reklamsida, ingen lurig länk, bara någon som har lagt ner en god bit ärligt arbete på att göra något bra för andra människor.

Och detta är alltså provokation nog för dig att trycka ner henne fullständigt?

Kraetyz, jag vet inte vad du försöker säga med ditt inlägg, men om det är någon form av avfärdande elitism som jag tror att det är så kan du också dra åt fanders.

Pokefan, jag önskar dig ett bättre bemötande från resten av användarna på den här siten. Jag trodde verkligen inte att det fanns ett dåligt bemötande av nya användare här, men det verkar så. Välkommen till forumet i vilket fall.

Rising

Vila i frid
ÅH LUL VILKA KÅNSTIGA PIKACHUS DU HAR?!

DE HÄR E MINA PIKACHUS (RATE PLOX (ÄH DU BEHÖVER INTE OM SU INTE VILL ^_^ xoxo)):

KOLLA VILKEN ROLIG NÄSA DEN HÄR HAR LUL! DEN HÄR HETER MEATPOD OCH ÄR FÖRMODLIGEN EN PIKACHU SOM ÄR GJORD AV KÖTT. MAN KAN UNDRA VARFÖR DEN ÄR GRÖN? (JAPANER ALLTSÅ VA!?!? xoxo) JAG VILLE DÖPA DEN TILL NÄSACHU - MEN DET FINNS INTE Ä I MIN NINTENDO SÅ JAG KALLADE DEN FULING ISTÄLLET HA HA

DEN HÄR PIKACHUN HETER TENTACOOL MEN JAG TYCKER INTE DET ÄR COOL MED TENTA (LUL SKÄMTA BARA ^_^) SÅ JAG KALLADE DEN BAJS ISTÄLLET OCH VILLE BYTA DEN MED MIN LILLEBROR MEN HAN HADE REDAN FÅNGAT EN EGEN OCH VILLE INTE HA MIN. HAN SPELAR BLU OCH JAG SPELAR OCKSÅ BLU FÖR JAG LÄSTE FEL PÅ LÅDAN NÄR JAG VILLE HA RED IGENTLIGEN VAD SPELAR DU?

DEN HÄR PIKACHUN HETER NIDORAN OCH DEN E VELDIGT MERKLIG SKA DU VETA FÖR DEN KAN VARA BÅDE HETEROSEXUELL OCH HOMOSEXUELL. MIN E POJSON OCH SKUTER GIFT PÅ FIENDERNA GANSKA LÄBBIGT VA.

DET HÄR E EN KATTPIKACHU SOM JAG TROR HETER CATATTA FRÅN BÖRGAN MEN JAG FONGA INTE DEN SJÄLV UTAN BYTTE TILL MIG DEN AV EN KILLE I MIN SKOLA SOM HETER DANIEL MEN KALLAS FÖR SNOR-DANIEL OCH JAG BYTTE BORT EN DÅLIG PIKACHU SOM HETER SKURTLE OCH LURADE HONOM FETT! LUL

SEN HAR JAG INGA MER PIKACHUS. VILL DU BYTA NOGRA AV DINA PIKACHUS MED MINA? JAG BOR I GESTRIKLAND BARA SÅ DU VET.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vitulv, Kraetyz, Rising: lägg av. Om ni inte gillar trådstarten, rapportera den. Börja för fan inte bete er på det här viset. Varning på alla tre.

Rising

Vila i frid
Äh. Pokefan: Egentligen tycker jag det ser kul ut, men jag tror du får det svårt att ragga folk till ett community om de inte känner dig bättre; eftersom det krävs ganska mycket engagemang för att joina något sånt här - och eftersom man inte kan komma in på din sida utan att först registrera sig.

Jag trodde lite skoj kunde göra din tråd till en happeningtråd där du fick vara med och skoja lite och visa lite vem du var och kanske även berätta mer om dig själv.

Har du några andra personer registrerade i nuläget? Hur länge har ni spelat hittills? Utifrån din sida så drar jag slutsatsen att du har spelat rätt mycket rollspel via forum tidigare, är det en korrekt iaktagelse? HAr du gjort det på någon svensk community, eller har du hängt på engelskspråkiga sådana? Berätta lite mer om dig själv och om Fantasia, helt enkelt!

(och gärna om dina pokemon... förlåt, "pikachus" också, förstås :gremwink: )

Pokefan

Veteran
Arvidos: Tackar : )

Rising: Faktiskt fann jag inte ditt första meddelande särskillt roligt, men okej..
Jag vet att det kan vara svårt att få med sig folk såhär men jag försöker iallafall då jag gärna vill ha igång Fantasia, som är helt nyskapad. Vill man ta sig en kik på sidans insida kan man logga in med det nyskapde gästkontot:
Användernamn: Test
Lösenord: Test

Och så till dina frågor:
Just nu är vi totalt 6 medlemmar (gästkonto ej inräknat) eftersom sidan är väldigt ny, öppnades den 7 december för att vara mer exakt.
Ja, jag har spelat en del rollspel förut, dock är jag inte särskillt van vid fantasy. Jag rollspelade mycket på groups innan det lades ner, dock spelade jag bara på de svenska sidorna och oftast de som handlade om djur.
Själv är jag 18 år och läser på hundsportsgymnasiet i forshaga. Jag har en siberian husky som jag tränar lite agility med och jag har även en travhäst som jag ridit in sen ett år tillbaka. Har alltid varit ganska intresserad av datorer och rollspel och bestämde mig nu för att prova att starta en egen sida : )

Det var lite information från mig då!
mvh/ Pokefan Daisy

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Meh, vadårå. Jag rollspelade ju bara.

Bunny

Crazy like a fool
Vitulv said:
Meh, vadårå. Jag rollspelade ju bara.
OT-forumet är inte för rollspelande. Du har nu testat gränserna en gång för mycket. Du är härmed avstängd från forumet en vecka.

Respektera andra användare, hobbymoderera inte, visa hänsyn, så slipper vi se det här upprepas.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Om du nu nödvändigtvis ska ägna dig åt den här sortens påhopp, försök då inte göra en kovändning och hävda att du egentligen menade väl och tyckte det verkade kul så fort du får en åthutning. "Det var bara ett skämt" funkade inte på mellanstadiet, och det funkar inte här heller. Ses om en vecka.

tull

Hero
Jag fattar inte (efter att ha loggat in) är det ett spel eller är det ett sorts play by forum? Har reggat en Häxa men fattar inte hur jag levlar den. Försöker hitta en FAQ på sidan men hittar ingenting. Vad kan en häxa göra? (Heter Gretovish på spelet)

Har blivit lite förvirrad av din signatur har spelet något med pokemon att göra så det är någon sorts harry poter möter pokemon twist eller är signaturen inte ifrån ditt spel?

och sist, vad är en bändare?

tull

Hero
ok, jag är en ripente vilket jag inte heller vet vad det är. Men jag leder poängligan iaf, så än så länge är jag bäst i skolan.

Pokefan

Veteran
Spelet går enkelt sagt inte ut på att levla sin karaktär utan snarare samla poäng till sitt elevhem, ganska mycket som på hogwarts alltså.
Bändare är, precis som Jaggernaut sa, en slags elementmagiker som är hämtade ifrån avatar serien. Ripente eller andevandrare är hämtade ifrån serien Vargbröder men också Drakens bok. Med andra ord är Fantasia egentligen inte bara baserad på Harry Potter utan också en mängd olika böcker och spel.
Och nej, min signatur har inget med Fantasia att göra, jag bara skyltar med att jag faktiskt gillar pokemon xD
Hoppas detta klarade upp en del frågetecken : )

mvh/ Pokefan Daisy

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Om du kollar under 'regler' hittar du det mesta du behöver veta för att, öh, levla antar jag...

Däremot finns det en knapp under användare som heter 'skapa' (längst till vänster, även om det är svårt att läsa) där det förklaras hur du skapar din karaktär och lite om vad den kan göra.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Mjo, men du svarade inte på om det var tänkt att vara ett play-by-post-forum, dvs ett rollspelsforum eller om spelet helt enkelt var lite mer wow - ett spel först, ett rollspel i andra (eller femte) hand?
Man får visst poäng för att skriva inlägg i forumen, är detta för att uppmuntra mer rollspelande alltså, eller mer meta-snack?

Och menar du alltså på allvar att ni tillåter användare att ladda upp bilder de inte har rättigheterna till? Så att om jag vill ta en bild som någon annan här på forumet tecknat, så får jag göra det för dig? Menar du att de enda bilder ni 'skyddar' är de som andra användare tecknat själva?
Man får ladda upp bilder från spel, tidningar, filmer? Sådant?
Menar du verkligen att du uppmuntrar bildstöld på det viset?

Jag citerar, för att undvika förvirring:
Vissa målar sina bilder själva och vill inte se någon kopiering! Undvik onödgt bråk och fråga först.
Annars är det väldigt fritt vad för bilder man använder, om du vill måla själv eller plocka figurer ur någon tidning, manga, spel, tv-serie osv.

Jaggernaut

Hero
Testkontot var ett smart drag som har fått mig (och säkert en del andra också) gå in och kolla på sidan. Vilket jag tråkigt nog antagligen inte gjort om man varit tvungen att registrera sig för det. Det skulle dock vara kul om testkontot får ligga kvar så att man kan gå in och kolla hur det ser ut då rollspelet börjat.

Jag kan förstå att man inte vill spela med PP (Power Play) då motparten kan låta ens karaktär agera på ett sätt som man inte själv vill men begränsar inte det också ens egna möjligheter? Spontant känns det som det blir svårare att skriva längre inlägg och man blir lite tvingad till att hålla sig till att beskriva kortare tidsintervaller om man vill att sin karaktär ska interagera med andra och berätta en historia tillsammans. Om jag nu inte fattat det här med PP helt fel?

En annan sak jag funderade över då jag aldrig deltagit i forumsrollspel är hur det ser ut då folk spelar. Brukar saker återanvändas ofta eller är det bara nya grejer hela tiden som gäller?
Låt oss ta din spelvärld som exempel. Och låt oss också säga att någon hittat på några fräna rum på ett av våningsplanen i skolan för sin historia. Skulle det då vara vanligt att andra använda sig av dessa beskrivna rum för sina egna berättelser?

Vad jag försöker få fram är om olika karaktärer, platser, händelser osv. i spelvärldarna tenderar att bli återanvända eller förkastas det för nya saker. Och i förlängning om spelvärldarna brukar bli konsekventa då mer saker dyker upp i den. Även om jag antar att risken är stor för att det blir motsägelsefullt.

Nej, nu har jag babblat på länge nog utan att riktigt veta var jag är på väg. Men som sagt så har jag inte spelat forumsrollspel så säg gärna till om jag hoppat i galen tunna i något av mina antaganden om hur det går till.

/Jaggernaut - som med ögonen i kors tar sikte på den ack så bedrägliga sängen.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Det finns en hel del medlemmar på det här forumet som också är pbp-spelare på olika sätt, bland annat på siter som Syskonskapet Langtrue och så vidare - om du undrar över Pbp i allmänhet kanske du borde starta en egen tråd i rollspelsforumet om saken?
Rimligtvis kan den här tråden bara handla om hur det fungerar på Fantasia (vilket jag förstår också är vad du frågade om, men du verkar ha en del frågor om spelformatet rent allmänt som kanske skulle förtjäna sin egen tråd).

/Xhakhal - föreslår helt enkelt ny trådstart som komplement.

!Paxen

Swashbuckler
Lagen går innan eget tycke.. Därmed så får man inte publicera bilder som inte är tillåtna att publicera.