duncan_UBBT
Swordsman
Hallå. Jag ska spelleda ett äventyr i Thalamur imorgon, där rollpersonerna lyckats ta sig in i Thalamurs Citadell, och nu måste lyckas ta sig därifrån med en stulen bok.
Nå, vad jag skulle behöva är idéer om vad som händer därefter. Några förslag?
Under staden hade jag tänkt att några av de sittande magikraterna experimenterat med att skapa en ny portal in till hekakomberna. Så vad jag nu undrar är vad rollpersonerna skulle kunna hitta där om de av misstag går igenom den öppna portalen.
Jag har för mig att någon sa att det fanns en Fenix-artikel om dem, men jag har inte det numret. Skulle någon kunna upplysa mig om vad som finns där?
Vad jag gissat mig till hittills är att hekakomberna skapades någon gång under den förra eonen, innan Danarth skapades. Systemet skapades med ritualer med enorma magnituder, och kraften fick skaparna ifrån enorma själsoffer. Därav namnet. Sedan dess har först nekrokraterna och sedan kronokraterna lyckats ta sig in genom några av de många stenportaler som fortfarande finns runtom Mundana. Det sägs även att Lutharion hittat en port som han använder för att gömma sina vandöda i Hekakomberna.
Vad mitt äventyr nu går ut på är alltså att Magikraterna försökt bygga en ny portal, och att den precis blivit färdig. Rollpersonerna flyr igenom den då den aktiveras, och hamnar i hekakomberna. Porten är dock bara en prototyp, och brakar ihop då de passerar igenom. Därför måste de färdas genom hekakomberna för att ta sig hem.
Jag har för mig att någon sa att det fanns en Fenix-artikel om dem, men jag har inte det numret. Skulle någon kunna upplysa mig om vad som finns där?
Vad jag gissat mig till hittills är att hekakomberna skapades någon gång under den förra eonen, innan Danarth skapades. Systemet skapades med ritualer med enorma magnituder, och kraften fick skaparna ifrån enorma själsoffer. Därav namnet. Sedan dess har först nekrokraterna och sedan kronokraterna lyckats ta sig in genom några av de många stenportaler som fortfarande finns runtom Mundana. Det sägs även att Lutharion hittat en port som han använder för att gömma sina vandöda i Hekakomberna.
Vad mitt äventyr nu går ut på är alltså att Magikraterna försökt bygga en ny portal, och att den precis blivit färdig. Rollpersonerna flyr igenom den då den aktiveras, och hamnar i hekakomberna. Porten är dock bara en prototyp, och brakar ihop då de passerar igenom. Därför måste de färdas genom hekakomberna för att ta sig hem.
Nå, vad jag skulle behöva är idéer om vad som händer därefter. Några förslag?