Rickard
Urverk speldesign
Ta något spel och beskriv vad äventyren rent generellt går ut på.
Ta gamla DoD-äventyr som exempel, som går ut på att en magiker eller ett magiskt föremål är huvudpunkten i scenariot. Rollpersonerna ska bekämpa det magiska eller försöka hitta det magiska genom att ge sig ut på en resa och slutligen grottröja. Grottan kan skilja sig från att vara ett slott, en gravkummel eller andra typer av byggnationer men är ett komplex av gångar.
I princip alla äventyr är uppbyggda på det här sättet. Det är så man tänker när man ska bygga ett äventyr till de tidiga versionerna av DoD.
/Han som är sugen att höra vad Call of Cthulhu-äventyren går ut på
Ta gamla DoD-äventyr som exempel, som går ut på att en magiker eller ett magiskt föremål är huvudpunkten i scenariot. Rollpersonerna ska bekämpa det magiska eller försöka hitta det magiska genom att ge sig ut på en resa och slutligen grottröja. Grottan kan skilja sig från att vara ett slott, en gravkummel eller andra typer av byggnationer men är ett komplex av gångar.
I princip alla äventyr är uppbyggda på det här sättet. Det är så man tänker när man ska bygga ett äventyr till de tidiga versionerna av DoD.
/Han som är sugen att höra vad Call of Cthulhu-äventyren går ut på