Nekromanti Snart 10 år

Dilandau

Myrmidon
Det är ju ganska sjukt, men den 27 september är det 10 år sedan jag reggade mig på forumet.

Vi snackar 30,32 procent av mitt liv.

Sodivra

Champion
Magnus Edlund said:
Det är ju ganska sjukt, men den 27 september är det 10 år sedan jag reggade mig på forumet.

Verkligen? Jag reggade mig också då, den 15:e september 2010! Ska vi dricka skumpa tillsammans på SSK? :gremsmile:

Dilandau

Myrmidon
Arvidos said:
Magnus Edlund said:

Verkligen? Jag reggade mig också då, den 15:e september 2010! Ska vi dricka skumpa tillsammans på SSK? :gremsmile:
Yay, skumpa! Garanterat.

Sodivra

Champion
Magnus Edlund said:
Arvidos said:
Magnus Edlund said:

Yay, skumpa! Garanterat.
Okej! :gremsmile: Jag fixar.

Möller

Hubert Hortlax
Cybot said:
Fast SSK är väl alkohol&drogfritt :gremfrown:
Då blir det väl Pommac då!

Grattis att du funnits här i 30% av dit liv, Enlund. Eller, är det rätt uttryckt... ?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Grattis till jubileumet!

Var tvungen att kolla mitt och jag har varit här sen 13 mars, 2000. Exakt 1 månad och 6 dagar efter Gardener skapade sin profil. Tror det var på The Yard-tiden då, men jag kan ha fel.

Det ger mig i alla fall, ungefär, 32 procent av min livstid som spenderats här. Om än så var det några år av frånvarande här, några år som lurker på sistone. Men jag minns fortfarande Target Games-tiden och min tid som moderator för Drakar och Demoner-forumet. :gremsmile:

Robert Jonsson

Jag grämer mig lite: hade jag reggat mig första gången jag besökte forumet skulle jag varit ensiffrig. :gremfrown:

Gardener

Champion
Fast siten, och forumet fanns långt innan det. Siffrorna här är bara från när vi öppnade den här installationen av forumet. Inget av användarna eller inläggen därifrån följde med hit. Det var ett så stort hopp mellan versionsnumren att det inte fanns någon vettig uppgraderingsväg.

Dom första som registrerade sig på den här versionen var dåvarande redaktionsmedlemmar, följt av några som hjälpte till att beta-testa.

16 maj 2000 tror jag var officiella öppningsdatumet för denna version, när det öppnades för alla medlemmar.

Robert Jonsson

Hmm.. Jag var registrerad innan den 16:e maj. Betyder det att jag var betatestare då? *senil*

Gardener

Champion
Jepp, det måste du ha varit. Antar att du hängde i #rpgonline när jag behövde lite input och testning.

Robert Jonsson

Jag hängde inte så mycket där på chattkanaler då. Jag har ett vagt minne om jag hittade hit från Target Games forum, vilket var mitt huvudforum på den tiden.

Scheisse vad ens minne är dåligt när man börjar gräva tillbaka i tiden.

Gardener

Champion
Du kanske hade speciella privilegier för att du gör rollspel? Krille var första icke-redaktören som är reggad tror jag. Fast han var iofs moderator då också skulle jag tro.

Robert Jonsson

Möjligen för att jag drev en hemsida till Drakar och Demoner då... För vid den tidpunkten var det nog vad jag var mest känd för.

Bosse_UBBT

Swordsman
Ah, those where the days. Allt den tid som spenderades på irc-kanalerna. Väl använda. :gremsmile:

Såg att jag bara hade nummer 6 f.ö. Måste ha varit seg med att registrera mig, hade för mig att jag var mer på hugget på den tiden. Nu går det ju snarare år mellan inläggen här.

Foggmock

Myrmidon
Jag fyller tio rollspel.nu-år om elva dagar! 10 år är 40% av mitt liv... rätt nöjd över att vara tresiffrig iallafall, särskilt som jag aldrig var reggad på The Yard-tiden utan blev hitlurad (och till #rpgonline) av kalcidis ungefär samtidigt som jag började lira rollspel andra gången...

Gardener

Champion
Det är väl på tiden att jag letar upp några av texterna jag missade att flytta över när vi uppgraderade. Där finns nämligen en historie-artikel skriven av vår gamla grafikredaktör André.