Nekromanti Val av grafikkort?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, jag funderar på att köpa ett nytt grafikkort. Mitt nuvarande har massor av ram (2gb) men rätt lite kräm (Nvidia GTS 250).

Jag letar efter något mellan 1500:- och 2500:-, helst Nvidia (för det vet jag funkar med min övriga setup, hård- och mjukvarumässigt). Jag spelar egentligen inte så mycket spel, men när jag väl spelar spel vill jag att det ska flyga fram. Det jag spelar mest är City of Heroes... Knappast det mest krävande i världen, men jag vill kunna dra upp allt i topp utan att det hackar eller får dopp i frameraten.

Så; ett så bra Nividiakort som möjligt i den prisklassen. Min nuvarande skärm saknar andra ingångar än VGA, men det finns ju adaptrar om kortet bara har DVI.

What say you?

Jarl

Hero
krank said:
Så; ett så bra Nividiakort som möjligt i den prisklassen. Min nuvarande skärm saknar andra ingångar än VGA, men det finns ju adaptrar om kortet bara har DVI.

What say you?
Busigt nog så lanserade ju nvidia nyss (eh, ett par månader sen) sitt mellanklasskort GTX460. Smiskar Ati:s alternativ, bra prestanda, hyfsat tyst standardkylare, överklockar bra och har ett pris på ca 2000-2500.

För en gångs skull är det en total no-brainer: köp ett nvidia GTX460!

Exakt vilket märke får du läsa dig till :gremsmile: Men köp gärna ett som är överklockat av tillverkaren redan.

Jarl

Hero
Ubereil said:
I say Tom's Hardware! Dom har reviews and shit. Så, nu har jag uttömt all min kunskap om att skaffa grafikkort.

Übereil
Om man gillar halvkassa, vinklade tester av hårdvara så instämmer jag med föregående postares tips!

Übereil

Swashbuckler
Jarl said:
Ubereil said:
I say Tom's Hardware! Dom har reviews and shit. Så, nu har jag uttömt all min kunskap om att skaffa grafikkort.

Übereil
Om man gillar halvkassa, vinklade tester av hårdvara så instämmer jag med föregående postares tips!
Please elaborate. Jag menar, jag kan ju inte bara överge Tom's Hardware för att en random person på nätet säger att dom är dåliga. Ge gärna även tips på bättre informationskällor.

Übereil

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jarl said:
För en gångs skull är det en total no-brainer: köp ett nvidia GTX460!
Uppfattat!

Däremot har det skjutits på en månad, men nästa månad - då jävlar!

Tack för tipset hursomhelst =)

Jarl

Hero
Ubereil said:
Please elaborate. Jag menar, jag kan ju inte bara överge Tom's Hardware för att en random person på nätet säger att dom är dåliga. Ge gärna även tips på bättre informationskällor.
Äh, du behöver nog inte överge något egentligen. Tom's dåliga rykte startade väl på Pentium 4-tiden då AMD:s processorer var generellt sett överlägsna, utom i Tom's tester där han medvetet valde ut de få program där P4 var bättre.

Sen dess dras sajten med ett rätt skamfilat anseende på de flesta tech-forum; deras recensioner diskuteras nästan aldrig. Det är säkert en okej sajt nuförtiden, men men...

Generella hårdvarusajter finns det ju gott om, Anandtech.com är väl den största just nu, och vad gäller just grafikkortstester finns det massor av andra som gör väldigt ingående tester.