Nekromanti 4e???

Hunk

Hero
Jag snappade upp nedanstående på Troll Lord Games forum (skrivet av Troll Lords ägare Steve Chenault, så det borde inte vara totalt nonsens):

We will take d20 submissions but I will say, they are going to place on hold for 12 months. Something is afoot at WotC and the d20 liscence may be jerked and 4e made incompatible with 3.5.

So, we will publish those d20 books we have contracted to do so but are holding any future contracts until some official statement from WotC.
Har någon hört från några andra (hyfsat pålitliga) källor att en ny utgåva eller något annat "stort" är på väg?

Oldtimer

Slava Ukraini!
...för Steve Chenault känner Gary Gygax och Troll Lord Games ger ut Gygax-prylar? Eller? :gremtongue:

Självklart kommer det att komma ut en 4e förr eller senare, men jag tror att Steve har en lika stor nattmössa som någon annan utanför WotC. Men låt mig citera Ryan Dancey från ogf-d20-listan när detta rykte var uppe där i början av månaden:

I'd say "troll".

I had lunch with Keith Strohm (currently COO at Paizo) last week and we
talked about this issue. Keith reports that WotC has not disclosed a 4E
plan to him and he's told them that in order for Dragon/Dungeon to be in
synch with an edition change he needs a year of advance notice. I believe
him when he tells me they didn't disclose a 4E plan, so I also believe that
nobody with any authority to do so has disclosed a 4E plan to any other
publisher.
Jag tror liksom mer på Ryan.

/Mikael

Hunk

Hero
...för Steve Chenault känner Gary Gygax och Troll Lord Games ger ut Gygax-prylar? Eller?
Alla som känner Gary måste ju veta allt om D20 :gremsmirk: (eller kanske inte - om man ser på Trollordernas förmåga att följa SRD i sina supplement, kan man kanske dessutom dra slutsatsen att de inte har så jättebra koll på D&Ds olika utgåvor...). Å andra sidan så torde skvaller som yttras av representanter för ett av de mer etablerade D20-/OGL-förlagen ha mer relevans än uttalanden från vanliga gamers.

Jag tror liksom mer på Ryan.
Det gör du nog rätt i! Ryan torde ha något bättre WotC-kontakter än de flesta.

Välkommen tillbaka för övrigt!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Från Gencon

Saxat från D&D-seminariet på Gencon:

Q: 4th edition.
A: As you heard here last year, D&D is doing so well, it's the most popular it's ever been, all RPGs evolve and change. Maybe someday, but right now the success, how much fans love it, how much we love it, we'll not monkey with it just for the hell of it. We'll give you 1-2 years warning. We'll change it if the game needs it. We won't spring it on you.
Det snackas en hel del om 4e. Bland de som snackar är bland annat de som har mycket att vinna på att folk tror att 4e är på gång, som Pramas (Green Ronin), Dugger (ICE) och tydligen Chenault (Troll Lord). Ta det med en nypa salt.

/M