Analys av Craygh
Jag gillar min röst på Craygh. Han har underlåtit sig att skriva hittills under runda två och hans första runda bjuder på en del motsägelser. Check it out:
Craygh:
#702986 - 2010-10-28 23:42:36 : Slumpar ut sin röst (på den första som körde bokstavsordning). Röstar på Vicotnik.
#703149 - 2010-10-29 21:32:12 : Ger sitt varulvsspel-CV: två spel(CoC och Mutant) en gång som varulv. Berättar att han brukar bli anklagad för att skriva lite, en anledning till detta är att han anser att analyserna som skrivs av andra spelares inlägg är vanisinnigt svagt grundade. Citat:
"En av svårigheterna med varulvsspel för mig är att inte känna de jag spelar med, så jag vet inte hur många steg de kan tänkas tänka i, och hur de oftast luras, ljuger eller förställer information. Därför känner jag heller itne att jag kan analysera deras texter ordentligt." (not: i mina öron låter det här som "Hej! Jag kommer vara helt oduglig för byn under det här spelet eftersom jag inte tror på att man kan få ut något av att läsa i tråden." Jösses!)
#703158 - 2010-10-29 22:17:45 : Spekulerar i om bartender kan vara siar-rollen. (not: typiskt blajinlägg som väl vi alla gör oss skyldiga till ibland, inte minst under första rundan, men med tanke på vad hans skriver i nästa inlägg kan man ju undra. Se nedan.)
#703382 - 2010-10-31 14:53:53 : I ett allmänt hållet inlägg menar han att förvirring aldrig är bra. Varulvarna har tillgång till ett eget forum där de kan diskutera i lugn och ro, och det är till deras fördel om den officiella tråden är svåröverskådlig och "halvt omöjlig att läsa." (not: här pekar han väl på det som brukar kallas "snömos" - att varulvarna petar in en massa brus i trådarna, som han själv bidrar med ovan.) Funderar lite över vad som kan outas, vill att vi ska outa om vi är assistenter eller inte, Craygh är själv inte assistent. Låter sin röst på Vicotnik stå kvar (hans inlägg är "löst sammanhållna"). Tycker inte att Krank- och zebulon-dreven är rättfärdigade, menar att han själv betett sig mer varulvigt än dessa två.
#703384 - 2010-10-31 15:05:42 : Vill att Solvebring ska plita ner vilka han anser vara misstänkta, så att byn har något att gå på. (not: här säger Craygh emot sig själv, där han ju menar att löst analyserande är värdelöst eller direkt skadligt för byn.)
#703398 - 2010-10-31 17:16:17 : Svarar på mitt inlägg där jag misstänkliggör honom för att han inte tar ställning till något av dreven utan går sin egen väg. Crayghs försvar är typ att han inte tycker att dreven (Andersson, Krank, Zebulon) är något bra och att han inte vill försöka starta ett eget drev. Han ger inget argument till varför han inte vill försöka starta ett drev mot den i hans ögon mest misstänkte, Vicotnik, däremot skriver han att han själv blir misstänksam mot personer i drev. (Not: fet scum tell i min bok, vad menar Craygh? att han inte vill dreva för att det är misstänkt att göra så?)
Sedan har han alltså inte "bidragit" med något mer.
Så:
Craygh tror inte på analyser av vad som skrivs i tråden. Vid ett tillfälle verkar han mena att dessa kan vara direkt skadliga för byn då de gör tråden svåröverskådlig. Dock vill han att Solvebring under första rundan ska slänga ur sig sina lösa misstankar.
Crayghs argument för sin röst på Vicotnik är att hans inlägg är "löst sammanhållna". Mer får vi inte veta. Craygh anser rundan igenom att Vicotnik är den mest misstänkte, på grund av att hans inlägg är "löst sammanhållna".
Craygh verkar säga att han inte vill försöka starta ett drev mot VIcotnik för att det verkar misstänkt.
---
Motsägelser. Konstig syn på hur spelet ska spelas (även dåliga analyser bidrar med information, skulle alla skriva lika lite och resonera som Craygh skulle vi inte han en chans i helvete att kunna ringa in någon varulv). Craygh är ingen lagspelare, direkt. Misstror byns vapen mot varulvarna - drev och utröstningar.
Seriöst, Craygh är antingen varulv eller typ den minst konstruktive spelaren på planen.
Återigen, med emfas:
Röst: Craygh
---
Craygh får gärna svara på några frågor:
1. Hur tycker du att vi ska kunna spåra varulvar? Vilket sätt är bäst?
2. Vilka anser du vara mest misstänkta? Presentera gärna argument med lite mer substans än att de skriver "löst sammanhållna" inlägg.
3. Varför tror du Måns blev plockad?