Om varje yrke har en assistent, ja. Det sa jag inte.krank said:Visst, men en du rimligen redan borde veta svaret på =)Brynolf said:Det var bara en teori.
Jaså du? På vad sätt är den så absurd?Banarok said:tvivlar start på just den teorin den är absurd
Låter ju fluffigt och inte otroligt.däremot kan det vara så att assistenter har en skräp kraft tills deras mästare dör varav de får deras mästares kraft också, t.ex shreiff assisstentens kraft är kanske att veta att en annan assistent är bandit och när sheriffen dör få han shreiffens kraft att sia. det tror jag bra mycket mer på.
VAD menar du Krank har beskrivit? Vi har mest flummat fram teorier såvitt jag vet.Dum Panda said:Är relationerna olika mellan assistenterna och yrkena?
För det som Krank beskriver stämmer inte överens hur det är med mitt yrke.
Det är det nog ingen som vet, men det verkar troligt att vissa inte kommer hinna avslöjas innan de dör eller spelet tar slut.Btw, kommer alla yrken att avslöjas?
Vore bra att få veta det, ja. Men han låtsas ju vara puts väck ett tag framöver, så det lär vi få vänta på.Isåfall när kommer Perssons yrke avslöjas? Detta skulle ju vara lite mer kontroll på om han ljuger eller ej?
... Nej, inte är inte alls så konkreta. Mest bara vildvuxna gissningar som sedan rättades av andra.Det började med det här inlägget under runda 1 där jag tycker Solvebring uppvisar tankegångar som är liiite för konkreta för att vara spontant spånande:
Mitt inlägg om "vi:andet" grundar sig kort och gott på att jag störde mig grovt på alla "vi bybor" som kräktes upp till höger och vänster. Det är ett billigt men effektivt sätt att skapa lite oreda. Med andra ord tycker jag att man bör uppmärksamma allt "vi:ande", för om man inte tänker på det så tror jag att man lätt undermedvetet kan råka köpa det.Är det rädsla för att försäga sig, en överdriven vilja att visa att man är bybo eller är det överdrive vilja att DÖLJA något annat?
Tja, jag tycker mitt argument om att varulvar lika gärna kan dölja sig bland oss bybor genom att vara väldigt aktiva, och att de lätt kan göra detta och driva drev genom att enkelt låna bybornas misstänksamhet, snarare talar för att jag är en bybo än tvärtom - eftersom jag vill understryka att tänket kring "varulvar är inaktiva" är något som varulvarna säkert kan utnyttja eftersom vi släpar rätt mycket på det tänket. Därmed att vi bör se oss om åt båda hållen.En formulering som i början av denna runda som därefter började gnugga mig är:
Som sagt, jag är trött på det uppenbara men farliga "vi:andet". Därför valde jag att inte sänka mig så lågt som att spotta ut "vi bybor" i varannan mening. Dessutom hade de flesta då konstaterat mig som grön pga. mitt noobiga spel så jag såg ingen anledning till att understryka vart jag hör hemma.I inlägget som citeras ovan kommenterar Vicotnic både Varulvar och Bybor i tredje person på ett sätt som känns fjärmat från bägge. Jag förstår om många kanske tycker det känns som ett övertolkande av mig, men jag föreslår att detta kan vara en tell för DTF. Det förvånar mig faktiskt lite att Basenanji missade att uppmärksamma detta, eftersom han i normala fall brukar vara bra på just sådant. (Kanske har jag missat att han gjort det? Jag har bara snabblurkat under dagen.)
Vad betyder DTF?Således: Jag föreslår att Solvebring är DTF. MEN, frågan är om det är panik att få bort honom? Jag förslår hellre att vi siktar på att nita misstänkta varulvar. Jag räknar pessimistiskt med att det finns 5 varulvar (enligt resonemang förra rundan). Jag vill hellre bli positivt överraskad av att de är färre, än motsatsen.
Intressant. Först analyserar du mig som väl potentiell varis, i ett inlägg som dessutom avslutas med en förfrågan om jag bör röstas ut eller ej - följt av en röst på Craygh. Vad grundar du det på?Lägger min
Röst: Craygh
för att skapa lite mer press på honom. Håller inte riktigt med Krank om hypotesen att det krävs ballar av stål för att prata mycket om man är nybörjarvarulv. Det kan förmodligen vara lika jobbigt och svårt att vara tyst och cool på rätt sätt. I och med att vi inte har någon klockren "röd", så får "gul" duga så länge.
Har sheriffen kraften att sia, eller är det något du höftar till med? Om det är sant ska vi ju definitivt inte outa yrken för allt som är heligt!Banarok said:tvivlar start på just den teorin den är absurd, däremot kan det vara så att assistenter har en skräp kraft tills deras mästare dör varav de får deras mästares kraft också, t.ex shreiff assisstentens kraft är kanske att veta att en annan assistent är bandit och när sheriffen dör få han shreiffens kraft att sia. det tror jag bra mycket mer på.
eftersom det vore för uppenbart, än så länge brukar feu alltid göra att de inte finns någon sammlad nämnare bland skurkarna och jag har svårt att se varför han skulle göra annorlunda denhär gången.Brynolf said:Jaså du? På vad sätt är den så absurd?Banarok said:tvivlar start på just den teorin den är absurd
Håller helt och hållet med. Om det finns någon av oss som har siar krafter så ska vi hålla det hemligt så länge som möjligt. För ju längre tid det går utan att siaren avslöjas så kan vi utesluta/peka ut personer som är bybor respektive banditer.Andersson said:Har sheriffen kraften att sia, eller är det något du höftar till med? Om det är sant ska vi ju definitivt inte outa yrken för allt som är heligt!Banarok said:tvivlar start på just den teorin den är absurd, däremot kan det vara så att assistenter har en skräp kraft tills deras mästare dör varav de får deras mästares kraft också, t.ex shreiff assisstentens kraft är kanske att veta att en annan assistent är bandit och när sheriffen dör få han shreiffens kraft att sia. det tror jag bra mycket mer på.
jag höftar till med det men det är seriöst vad jag trorAndersson said:Har sheriffen kraften att sia, eller är det något du höftar till med? Om det är sant ska vi ju definitivt inte outa yrken för allt som är heligt!Banarok said:tvivlar start på just den teorin den är absurd, däremot kan det vara så att assistenter har en skräp kraft tills deras mästare dör varav de får deras mästares kraft också, t.ex shreiff assisstentens kraft är kanske att veta att en annan assistent är bandit och när sheriffen dör få han shreiffens kraft att sia. det tror jag bra mycket mer på.
menar du att jag inte har regarat på drevet mot mig?, jag skulle ljuga ifall jag sade att jag tyckte det var det hemskaste som kunde hända eftersom jag förstår motivationen till uppstartandet av drevet och folk borde byta nu när jag är mer aktiv (eller i alla fall innan utröstningen imorgon)tripp_trap said:DTF = Den Tredje Fraktionen
Appropå dina synpunkter om "vi:ande" det är tyvärr något som följer med spelet, särskilt i början när man har lite att gå på. Som vi såg gick ju folk (Vicotnik i alla fall) amok på Zebulon för att han kunde tolkas tala om bybor utan att inkludera sig själv. Så det är nog bara vänja dig vid att folk använder "vi" och utgå ifrån att alla är misstänkta tills motsatsen bevisas.
Min röst får stå kvar på Vicotnik för närvarande, på grund av hans (enligt mig) något skeva anklagelser. Men den kan komma att bytas om inte Banarok och/eller Craygh reagerar på sina respektive drev.
Någon som sa att det var helt onödigt att outa när yrkena kommer ut i första rundan tror jag (kommer ej ihåg vem), men håller inte med det alls, bättre om vi får veta det ju, t.ex. i detta fallet.Brynolf said:VAD menar du Krank har beskrivit? Vi har mest flummat fram teorier såvitt jag vet.Dum Panda said:Är relationerna olika mellan assistenterna och yrkena?
För det som Krank beskriver stämmer inte överens hur det är med mitt yrke.
Sorry, var lite dålig att beskriva vad jag menade. Menar att han inte har någon info om sin assistent, det har jag. Lite iaf.
Det är det nog ingen som vet, men det verkar troligt att vissa inte kommer hinna avslöjas innan de dör eller spelet tar slut.Btw, kommer alla yrken att avslöjas?
Tycker att den som är på väg att röstas ut ska claima yrke iaf precis innan.
Vore bra att få veta det, ja. Men han låtsas ju vara puts väck ett tag framöver, så det lär vi få vänta på.Isåfall när kommer Perssons yrke avslöjas? Detta skulle ju vara lite mer kontroll på om han ljuger eller ej?
Snygg kulör!Dum Panda said:Någon som sa att det var helt onödigt att outa när yrkena kommer ut i första rundan tror jag (kommer ej ihåg vem), men håller inte med det alls, bättre om vi får veta det ju, t.ex. i detta fallet.
Jag tyckte jag var tydlig, men det kanske försvann bland mitt resonerande. Jag den korta versionen: jag tror inte du är varulv. Jag tror du är DTF. Att utrota DTF är dock inte viktig denna runda. Att få bort varulvar är det. Tappar vi två bybor denna runda är vi förmodligen endast 10 kvar mot 5 och då blir vi sjukt sårbara för organiserade drev.solvebring said:Intressant. Först analyserar du mig som väl potentiell varis, i ett inlägg som dessutom avslutas med en förfrågan om jag bör röstas ut eller ej - följt av en röst på Craygh. Vad grundar du det på?Lägger min
Röst: Craygh
för att skapa lite mer press på honom. Håller inte riktigt med Krank om hypotesen att det krävs ballar av stål för att prata mycket om man är nybörjarvarulv. Det kan förmodligen vara lika jobbigt och svårt att vara tyst och cool på rätt sätt. I och med att vi inte har någon klockren "röd", så får "gul" duga så länge.
Aldrig en lugn stundVimes said:En till notering är att Zebulon försvunnit helt ett tag. Känner han att han inte behöver skriva när han inte har press på sig? Väldigt varulvigt.
Den Tredje Fraktionen är just en tredje fraktion. Standardversionen är en Seriemördare som får döda någon varje runda och vill bli ensam kvar - det har dykt upp en del varianter på temat i tidigare varulvsspel. En sådan roll är förstås dålig för byborna i längden.solvebring said:Aha, well, jag är förvirrad. Ber om ursäkt för detta.
DTF betyder alltså Den Tredje Faktorn... Men vad innebär det då? Vad är innebörden i det som jag nu tydligen är/kan vara?