Nja. Jag tycker mer att han bara varit inaktiv (ungefär som du och Poseur under första rundan) - jag kan inte utläsa så mycket av hans inlägg, varken för eller emot, å andra sidan känner jag mig fortfarande som nybörjare på detta spel så lita inte alltför mycket på mitt omdöme.Andersson said:Däremot, som kommentar till Anthraxus, är det väl inte helt uteslutet att Craygh är bandit. De inlägg som han faktiskt skrivit pingade åtminstone på Vimes radar.
Bara för att förtydliga. Jag håller med om att i nuläget är den bästa lösningen att rösta bort Craygh för att undvika att tre personer försvinner i ett svep, samtidigt som det faktiskt finns en viss liten chans att han inte har ett rent syndaregister.Anthraxus said:Nja. Jag tycker mer att han bara varit inaktiv (ungefär som du och Poseur under första rundan) - jag kan inte utläsa så mycket av hans inlägg, varken för eller emot, å andra sidan känner jag mig fortfarande som nybörjare på detta spel så lita inte alltför mycket på mitt omdöme.
För mig är det en coinflip om han är varis eller ej.
Sedan tror jag inte för ett ögonblick att vi hinner vrida opinionen till någon annan. För det första är det bara ett par timmar kvar av denna runda, för det andra så kan jag inte se något annat alternativ att rösta på än Craygh just nu.
Vad jag ville sätta fingret på var att efter två rundor har fem personer åkt ut och chansen är stor att samtliga fem kommer att vara bybor.
Vi måste helt enkelt skärpa oss nästa runda om vi ska ha någon chans att hitta varulvarna i tid.
I Agree. Ditt resonemang låter statistiskt rimligt. Långt ifrån ett optimalt scenario dock.Andersson said:Bara för att förtydliga. Jag håller med om att i nuläget är den bästa lösningen att rösta bort Craygh för att undvika att tre personer försvinner i ett svep, samtidigt som det faktiskt finns en viss liten chans att han inte har ett rent syndaregister.Anthraxus said:Nja. Jag tycker mer att han bara varit inaktiv (ungefär som du och Poseur under första rundan) - jag kan inte utläsa så mycket av hans inlägg, varken för eller emot, å andra sidan känner jag mig fortfarande som nybörjare på detta spel så lita inte alltför mycket på mitt omdöme.
För mig är det en coinflip om han är varis eller ej.
Sedan tror jag inte för ett ögonblick att vi hinner vrida opinionen till någon annan. För det första är det bara ett par timmar kvar av denna runda, för det andra så kan jag inte se något annat alternativ att rösta på än Craygh just nu.
Vad jag ville sätta fingret på var att efter två rundor har fem personer åkt ut och chansen är stor att samtliga fem kommer att vara bybor.
Vi måste helt enkelt skärpa oss nästa runda om vi ska ha någon chans att hitta varulvarna i tid.
Mmm. Det är ju han, eller så skulle vi ge oss på Banarok? (Som inte pingat på min radar på grund av något han sagt.) Möjligtvis Solvebring (som spelat litek onstigt, men som jag tror är mer nybörjare än bandit) eller Persson som jag tycker spelat rätt intressant (men han skulle inte kunnat svara om vi börjat dreva mot honom idag).Andersson said:Bara för att förtydliga. Jag håller med om att i nuläget är den bästa lösningen att rösta bort Craygh för att undvika att tre personer försvinner i ett svep, samtidigt som det faktiskt finns en viss liten chans att han inte har ett rent syndaregister.
Om Craygh är bybo är det möjligt att han genom sin frånvaro helt enkelt dödat bybo-sidan i det här spelet... Fet börjar droppa av liiiiite för många nu.Lindenius said:I Agree. Ditt resonemang låter statistiskt rimligt. Långt ifrån ett optimalt scenario dock.
//erik.
Det är långt ifrån optimalt. Min förhoppning var ju att Craygh skulle börja skriva och antingen avslöja sig eller lyckas görna sig. Nu blir ju utröstningen av honom mest ett nödvändigt ont, vi får helt enkelt hålla tummarna för att han är en varulv som bestämt sig för att när drevet väl startade att inte ge någon mer info.Lindenius said:I Agree. Ditt resonemang låter statistiskt rimligt. Långt ifrån ett optimalt scenario dock.
Det är inte kört. Se ovanstående inlägg. Vi vinner detta.krank said:Om Craygh är bybo är det möjligt att han genom sin frånvaro helt enkelt dödat bybo-sidan i det här spelet... Fet börjar droppa av liiiiite för många nu.
Inte troligt att han är varulv, tror man behöver RÄTT mycket is i magen för att hoppa in i spel typ nu och säga, tjena, rösta inte ut mig och så safa sig.Vimes said:Det är långt ifrån optimalt. Min förhoppning var ju att Craygh skulle börja skriva och antingen avslöja sig eller lyckas görna sig. Nu blir ju utröstningen av honom mest ett nödvändigt ont, vi får helt enkelt hålla tummarna för att han är en varulv som bestämt sig för att när drevet väl startade att inte ge någon mer info.Lindenius said:I Agree. Ditt resonemang låter statistiskt rimligt. Långt ifrån ett optimalt scenario dock.
Samtidigt tycker jag inte det finns anledning att börja panika om Craygh visar sig vara bybo, liksom okej, vi har varit tvugna att nita två av våra egna, sånt som händer och jag tror inte att man egentligen kan räkna med att nita en varulv under det två första rundorna. Det enda som är synd är ju att Lukas blev diskad, så enligt min mening har vi bara tappat en mer än nödvändigt.
Som sagt, ja, trist faktiskt- men låt om oss inte deppa ihop, vi behöver inte fler som tappar sugen! Man ska också vara på det klara med att det kan vara en varulvstaktik att förvirra, splittra och gröta på med mängder av inlägg så det känns hopplöst att se mönster. Nu hugger vi i och köttar dem!krank said:Om Craygh är bybo är det möjligt att han genom sin frånvaro helt enkelt dödat bybo-sidan i det här spelet... Fet börjar droppa av liiiiite för många nu.Lindenius said:I Agree. Ditt resonemang låter statistiskt rimligt. Långt ifrån ett optimalt scenario dock.
//erik.
Fungerar. Bra jobbat, satt just och funderade på om jag var tvungen att göra något liknande själv.Andersson said:Kan någon vänlig själ före kl 2130 kolla så att länken fungerar så att den finns kvar i fall jag stryker med?
Bra tänkt. Tack!Vimes said:Ett tips kan ju vara att lägga länken i din signatur så att man lätt hittar senaste versionen (om du avser att fortsätta uppdatera den om du överlever natten alltså).