shotgun_ramadan
Fåntratt
Klockan var visst en del, men jag slänger ur mig en liten fråga innan insomnandet. Den är riktad till de som är insatta i Krille's T10-system.
I T10-systemet är ju alla karaktärer rätt så stryktåliga (exempelvis så är stödet för dödliga skador en frivillig regel). Men även med införandet av kritiska och dödliga skador så tål man ju fortfarande ett rejält antal proppar innan man kastar in handuken. Det jag undrar är om någon modifierat reglerna så att spelet är mer dödligt, eller om ni har några förslag på hur man gör det? Givetvis har man en del idéer på andra skadesystem, men det grundläggande skadesystemet är ju en av de få saker som skall vara intakta för att ett nytt spel skall få bära T10-logon. Går det att göra systemet 'gritty', samtidigt som det fortfarande är kompatibelt med övriga T10-produkter?
Shoot, och god natt.
I T10-systemet är ju alla karaktärer rätt så stryktåliga (exempelvis så är stödet för dödliga skador en frivillig regel). Men även med införandet av kritiska och dödliga skador så tål man ju fortfarande ett rejält antal proppar innan man kastar in handuken. Det jag undrar är om någon modifierat reglerna så att spelet är mer dödligt, eller om ni har några förslag på hur man gör det? Givetvis har man en del idéer på andra skadesystem, men det grundläggande skadesystemet är ju en av de få saker som skall vara intakta för att ett nytt spel skall få bära T10-logon. Går det att göra systemet 'gritty', samtidigt som det fortfarande är kompatibelt med övriga T10-produkter?
Shoot, och god natt.