Nekromanti Forumsöl Stockholm

anth

Vetefan
I DanCon-tråden kom frågan upp om forumsöl dagen innan, d.v.s. fredag 04 mars.
Jag tycker att ämnet förtjänar en egen tråd.

1. Är 04 mars ett bra datum?
2. Har någon förslag på lokal?

Möller

Hubert Hortlax
4 mars är ett bra datum för mig.

Jag vill lägga in ett gott ord om Mest Bar och Kök på Götgatan. Centralt, bra mat och bra priser. Utbudet av ölsorter är inte gigantiskt, men enligt min smak helt okej.

Tror de borde ha kapacitet att hanter ett relativt stort sällskap på en fredagkväll, men det kan vara värt att ringa upp och fråga.

Storuggla

Champion
"bra mat"

Va? Mat? Vad har det med en forumsöl att göra?

Storuggla, antalet ölsorter är ju vitalt

Gardener

Champion
Möller said:
4 mars är ett bra datum för mig.

Jag vill lägga in ett gott ord om Mest Bar och Kök på Götgatan. Centralt, bra mat och bra priser. Utbudet av ölsorter är inte gigantiskt, men enligt min smak helt okej.

Tror de borde ha kapacitet att hanter ett relativt stort sällskap på en fredagkväll, men det kan vara värt att ringa upp och fråga.
<div>
</div> <div>Näst sunkigaste stället på götgatan och vad jag minns ett ölutbud av stor stark och en brittisk ale. Men nostalgi och variation, och närmare hem, så jag är på ändå. =) </div> <div>
</div> <div>Det är iofs första fredagen på mitt nya jobb, så jag lär fira, med eller utan forumister. =) </div>

Jarl

Hero
Storuggla said:
Storuggla, antalet ölsorter är ju vitalt
Exakt, så länge det finns flera varianter av Stor Stark så!

Eksem

Champion
Av alla ställen på Götgatan man kan slumma på... jag är inte negativ till forumöl i stadens södra delar, men jag är ganska negativ till Mest. Jag vet inte hur ni andra definierar bra mat, bra priser och okej ölutbud, eller för den delen kapacitet på fredagkvällar, men jag tror inte Mest ligger bra till oavsett triangulering med de värdena.

Jag är alltså ingen snobb eller kräsen (ni kan se mig växla mellan Carmen och Dickens), dock. Men nog måste det finnas roligare alternativ än Mest? Vad sägs om hotellbaren på Malmen? Eller om man föredrar lugnare miljöer, Clarion?

Gardener

Champion
Det finns 25, 40 och 50. Men inte bara det, det finns Spendrups, Heineken och Starbrno SAMT två olika brittiska ales: Newcastle och Murphy's Red. Och till och med Murphy's Stout. Måste erkänna att jag hade fel. =)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
anth said:
<div>Finns det någon som helst anledning att inte vara på Bishop’s Arms på Folkungagatan? </div>

Eksem

Champion
Jag hade för mig att de stänger ganska tidigt, men det gör de uppenbarligen inte, så jag vet inte varifrån jag fick den idén. Det är ett utmärkt förslag som jag helhjärtat ställer upp bakom.

Gardener

Champion
Dante said:
anth said:
<div>Finns det någon som helst anledning att inte vara på Bishop’s Arms på Folkungagatan? </div>
<div>
</div> <div>Det är ju typ SKITLÅNGT dit! Och dom hade inga sittplatser sist, så dom måste bestraffas! </div> <div>
</div> <div>Och mtp antalet öl jag har tänkt hälla i min mage så är det nog billigare om dom inte kostar 158 spänn per 33cl flaska. :gremwink: </div> <div>
</div> <div>Fast jag är alltid för BA SOFO, egentligen. </div>

Hellzon

Långsamma Vargen
Dante said:
anth said:
<div>Finns det <i>någon som helst</i> anledning att <i>inte</i> vara på Bishop’s Arms på Folkungagatan?</div>
Det var långt bort? Det tycker jag iofs om Mest också.

Vad hade vi emot Monks Cafe nu igen? Dyrt?

Storuggla

Champion
"Fast jag är alltid för BA SOFO, egentligen."

BA ligger på norra sidan av Folkungagatan. Ergo, inte SOFO.

Storuggla, geografiidiot

G

Guest

Guest
anth said:
I DanCon-tråden kom frågan upp om forumsöl dagen innan, d.v.s. fredag 04 mars.
Jag tycker att ämnet förtjänar en egen tråd.

1. Är 04 mars ett bra datum?
Jag tycker det vore ypperligt om lokalen serverade mer än "stor stark". Lite god klosteröl eller en och annan IPA till exempel.

Hur som helst, så ser det ut som stjärnorna står rätt den 4:e mars och således är det en mycket bra dag för öl. :gremsmile:

Dante

Staff member
Catboots said:
Jag tycker det vore ypperligt om lokalen serverade mer än "stor stark". Lite god klosteröl eller en och annan IPA till exempel.
<div>Som sagt. </div>

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Dante said:
anth said:
<div>Finns det <i>någon som helst</i> anledning att <i>inte</i> vara på Bishop’s Arms på Folkungagatan?</div>
Det är dyrt och närapå omöjligt att få många sittplatser en fredagkväll.

Jag säger Carmen.

Dante

Staff member
Vitulv said:
Dante said:
Finns det någon som helst anledning att inte vara på Bishop’s Arms på Folkungagatan?
<div>Det är dyrt […]
</div> <div>Det är din tur att bjuda, så det gör mig ingenting. </div>

Storuggla

Champion
Jag är fan på var som helst där man kan dricka något annat på fat än "Stor Stark", "Norrlands" och "Spendrups". Och där man faktiskt kan prata med varandra utan att tvingas skrika för att det måste vara ett band eller trubadur som inte kvalade till Idol som försöker leva ut sina artistdrömmar på min själs bekostnad. BA är bra.

Storuggla, men inte lika bra som Mr T