Nekromanti Kontinuum rollformulär

Telash

Swordsman
Här kommer den senaste versionen på Kontinuums rollformulär. Jag satsar som synes på ett enkelt lite "slarvigt" rollformulär med skrivmaskinskänsla.

Tyck gärna till.

Attachments

Rickard

Urverk speldesign
Coolt.

Lite tajt för "spelare", "spelledare" mellan rutorna.

Hur gjorde du ramarna runt rutorna? Något tips på tillvägagångssätt?

I övrigt ... coolt.

/Han som ger beröm genom att inte säga så mycket (jämfört med andra formulär)

Telash

Swordsman
Tack så mycket.
Rutorna var ganska enkla att göra i Illustrator. Va som färdiga ramar som man själv bestämde storlek på. Sedan ja jag över dem som bilder i InDesign.
Behövdes inga konstnärliga talanger med andra ord :gremsmile:

Telash

Swordsman
28 nedladdningar. 69 visningar. ett svar.

Jag är en optimist och utgår ifrån att formuläret är perfekt och att det inte finns något att anmärka på. :gremwink:

Ögat

Hero
Jag tycker att du har lyckats med det du skriver att du ska göra.

Däremot är det inte ett utseende som tilltalar mig: jag tycker det ser tråkigt ut.

Vid närmare eftertanke tror jag att jag stör mig på framförallt tre saker: typsnittet som är för utstuderat hafsigt.

Att rutorna likadana inom varje storlek. Det ger, precis som typsnittet, ett väldigt oorganiskt och stelt intryck snarare än en charmig slarvighet.

Att det inte finns några tydliga avdelningar, rubriker, eller dylikt. Ordet Rollformulär har samma vikt som karisma osv.

Jag skulle råda dig till att använda två eller tre tydliga "nivåer" i texten. Om du vill använda samma typsnitt hela tiden går det ändå bra - till exempel kan du använda understruken text, vanlig text och kapitäler. Däremot tycker jag att du ska överväga att använda två typsnitt, där det prydligaste kan användas för den mindre texten.

Telash

Swordsman
Tack så mycket för all feedback.
Du gav mig mycket att fundera över :gremsmile:

Smrtihara

Warrior
Snyggt! Jag gillade det. Upplägget var rent, stiligt och vackert minimalistiskt.

En sak har jag svårt för och det är att allt är likadant. Rutorna är "slarviga" på exakt samma ställen. Texten "Kontinuum" har ett uppenbart medvetet slarvigt typsnitt.

Ta det en omgång genom valfritt bildbehandlingprogram och misshandla linjerna lite, det är min rekommendation.