Nekromanti Mitt soundtrack

Mogger

Hipsteranka
Och, kom gärna med förslag på låtar som passar in. Men lyssna på listan först. :gremsmile:

Patrick Bateman

Warrior
För mycket Morricone när man spelar western - crazy talk! :gremtongue:

Själv skulle jag gärna se "Last of the mohicans" i spellistan. Men det kvalar väl nästan in bland Morricone, det med. Överlag skulle jag själv ha plockat in mer renodlad filmmusik i en spellista till western. Men urvalet western-filmer är begränsat, så...

Hursomhelst, en bra och ambitiös lista, roligt!

Eagle

Swordsman
William Elliott Whitmore var riktigt bra. Tack för att du delade din spellista och fick mig att upptäcka denna artist. Hoppas han gör mer musik. Många av dina låtar passar utmärkt för Western, kanske att instrumentallåtarna där de inte sjunger är nog allra bäst, inte för att de är bäst låtar, utan för att man inte blir distraherad från själva spelandet, då spelarna annars kan bli distraherade när det sjöngs i bakgrunden samtidigt som spelledaren och spelarna talar med varandra.

Xyas

Swashbuckler
Mange tak! Den hær går rakt in i min AW-spellista dær vi har lite vag western-kænsla.

Mogger

Hipsteranka
Eagle said:
William Elliott Whitmore var riktigt bra. Tack för att du delade din spellista och fick mig att upptäcka denna artist. Hoppas han gör mer musik. Många av dina låtar passar utmärkt för Western, kanske att instrumentallåtarna där de inte sjunger är nog allra bäst, inte för att de är bäst låtar, utan för att man inte blir distraherad från själva spelandet, då spelarna annars kan bli distraherade när det sjöngs i bakgrunden samtidigt som spelledaren och spelarna talar med varandra.
Jag var inte heller bekant med Whitmore före jag satte ihop listan, men ja, det är väldigt skön "väckelsepastor".

Och jag köper inte argumentet att spelare blir distraherade av sång. Ser framför mig hur...

[ironi]
SL sätter på musik och spelet börjar.
SL: ...och en whiskey. Men den är...
Spelare: Va? Vad var det? Vem sa nått?
SL: Jag. Ni är på Last Hope, och...
Spelare: Nej, det är någon som pratar. Därifrån! Från den burken! Heliga guds moder, VAD ÄR DET DÄR INNE???
[/ironi]

:gremsmile:

Hursomhelst, kul att ni gillar listan. Jag uppdaterar den kontinuerligt.

Karl Olsson

Veteran
Tyvärr så fungerar inte länken till spellistan för mig, så vet inte vad för sorts musik det är. Men tänkte bara säga att soundtracket till spelet Red Dead Redemption finns på spotify, nu vet jag iofs inte om det passar eller inte :gremwink:

yokowermland

Warrior
såg att det var en hel del americana på din spellista. jag tipsar om några band och låtar jag tycker är bra. några av dem kanske inte funkar i klassisk västern miljö men om man kör en kampanj i western orienterad miljö kan de kanske funka.

The Felice brothers - Frankies gun

The Felice brothers - Boy from Lawrence county

Brian Fraser - Bad Habits

Brian Fraser - New England Highway

Brian Fraser - The River ran red

Huckleberry Flint - God night Darling

Old Crow medecin Show -

Old Crow medecin Show - Whagon Wheel

William Elliott Withmore - old Devils

Blaze Foley - youll get yours aplenty

Blue mountain - last words of midnight clyde

Bob Frank and John murray - Kid Curry 1904

jag har använt mig utav många av låtarna här ovan till en kampanj jag körde för något år sedan som var inspirerad av "no country for old men".

Mogger

Hipsteranka
Ja, bra grejer. Har hört de flesta av de där, men Blaze Foley åkte rakt in på listan! Tackar.

KnightVision

Veteran
Velvet Underground - Venus in Furs, funkar bra tycker jag.

Har även använt OST:en till det gamla Outlaws-datorspelet.

Gibbon

Veteran
Bra låtlista.

Har ett tillägg.

Countrysångaren Tom Russell har gjort en platta, "the man from God knows where" Det är en folkopera som Russell har baserat på sitt eget släktträd... man kan säga att han gjort en personlig "kristina från duvemåla" asgrym platta som ger en jättebra grisodlarkänsla, en mycket bra insikt hur livet kunde te sig för "nya" amrikaner under 1800-talet och deras ättlingar. Titelspåret "the man from God knows where" löper som en röd tråd i hela plattan och är sjukt stämmningshöjande.

Har varit såld på den här plattan sen den kom (99).

Kolla in den, finns på spotify.

Mogger

Hipsteranka
Sampe said:
Ursäkta trådnekromantin men jag skulle vilja rekommendera Ben Nichols konceptalbum Last Pale Light in the West som är baserat på Blood Meridian som jag vet att flera här gillar.

http://www.youtube.com/watch?v=atuJzivuF1o
Finns även på Spotify. Tack för tipset. Listan uppdateras f.ö hyfsat regelbundet när jag hittar någon låt jag tycker passar. Ben Nichols kan mycket väl vara en sådan artist.

SunBurn

Veteran
Thank you for sharing the list of music. Scenarios ideas come to me just by listening. Try the soundtrack of the game "Red dead redemption" you will like it.

Mogger

Hipsteranka
SunBurn said:
Thank you for sharing the list of music. Scenarios ideas come to me just by listening. Try the soundtrack of the game "Red dead redemption" you will like it.
You're welcome. And yes, I like it (and the game) :gremsmile: