Nekromanti Ny prioriteringskategori inför DanCon VIII

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
DanCon VIII närmar sig med stormsteg. (Eller nåt.)

Jag har kommit på en ny prioriteringskategori för att avgöra vem som får förtur till de begränsade platserna: Den forumit som är delaktig i att arrangera forumträffar för tidigare oträffade forumiter hamnar automatiskt på prioriteringsplats 2. I övrigt tror jag listan kommer att se ut som inför DanCon VII.

Det var de eminenta Shaguliternas likaledes eminenta GothCon-pub som fick mig på dessa tankar. De har nu förtur (framför alla utom kvinnliga forumiter) till DanCon VIII.

Vill du också ha förtur? Se då till att ordna en forumträff, ett minikonvent eller en forumsöl dit du bjuder vilt främmande forumiter (att bara träffa ditt vanliga kompisgäng räknas inte, även om de alla råkar hänga här). Det är helt okej om du träffat alla gäster tidigare, så länge det bland gästerna finns forumiter som aldrig träffats innan.

För att räknas ska evenemanget ha ägt rum någon gång mellan DanCon VII och DanCon VIII.

Det finns förstås en baktanke med denna prioriteringskategori: Att träffa andra forumiter i verkliga verkligheten är väldigt community-byggande. Jag har under åren märkt att folk som träffat varandra på DanCon eller forumsölar diskuterar med varandra på ett annat (och i allmänhet objektivt bättre) sätt än innan. Man är lite mer kompisar, liksom.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dante said:
(att bara träffa ditt vanliga kompisgäng räknas inte, även om de alla råkar hänga här).
Räknas till exempel aktivt arbete med att dra in vilt främmande forumiter att spela brädspel och rollspel med det vanliga kompisgänget? Vi försöker ju leta nya medlemmar till vårt gäng, och träffar därmed på reguljär basis nytt folk från S-holmsområdet... Liksom, när vi spelat med Johoohno, Vimes eller andra så har ju de och vårt gäng varit forumiter "som inte träffats förut"...

//Krank, bending the rules

Helmgast
Dante said:
Det var de eminenta Shaguliternas likaledes eminenta GothCon-pub som fick mig på dessa tankar. De har nu förtur (framför alla utom kvinnliga forumiter) till DanCon VIII.
Sånt värmer, det är verkligen glädjande att veta att en gjort något som uppskattas. Dancon var mycket trevligt, så jag ska använda mig av min fina prioritering nästa år.

Även om jag inte brukar åka på Lincon vore det för övrigt väldigt fint om det startades en Linconpub. Då vore jag stolt!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
krank said:
Räknas till exempel aktivt arbete med att dra in vilt främmande forumiter att spela brädspel och rollspel med det vanliga kompisgänget?
Njaeäääij.

För att slippa kluddiga gråzoner bestämde jag mig just nu för att utesluta »vanliga spelkvällar«, även om de emellanåt inkluderar tidigare oträffade forumiter.

Jag är mer ute efter specialarrangemang av engångskaraktär (även om de skulle upprepas): Minikonvent, spelhelger, forumsölar/fikor, etc.

Helmgast
Och nu har jag beställt tågbiljett! Väntar spänt på att få anmäla mig till evenemanget med min fina prioriteringsplats.