Dendron_UBBT
Veteran
Hej
Vi har letat och diskuterat men hittar inte något om hur man skall köpslå?
/Dendron
Vi har letat och diskuterat men hittar inte något om hur man skall köpslå?
/Dendron
En variant där är ju att spelarna beskriver var de letar, och om de har en bakgrund som antyder att de borde veta vad ett fingeravtryck är etc så hittar de fingeravtrycket...Totte said:Det jag saknar mest är faktiskt Forensics, d.v.s skills i att se på brottsplatser, fingeravtryck och allt annat polis och agentlikt arbete.
Nu har jag tyvärr ingen koll på O:FR, men jag uppfattar det som att trådstartaren frågar efter regelstöd för att köpslå, inte hur det skulle gå till när det sker i verkligheten eller under ett friformsspel.krank said:Mitt förslag är att man lägger fram det man vill sälja, och säger sitt utgångsbud. Sedan får mottagaren reagera på det. Och så diskuterar man lite fram och tillbaks tills man kommer fram till ett pris.
...eller i ett spel som kanske saknar regelstöd för just den aktiviteten?Vitulv said:Nu har jag tyvärr ingen koll på O:FR, men jag uppfattar det som att trådstartaren frågar efter regelstöd för att köpslå, inte hur det skulle gå till när det sker i verkligheten eller under ett friformsspel.
Agreed, alltid hatat när spelare kan få veta att en spelledarperson ljuger, det blir bara så knäppt. Jag tenderar att vara luddig i mina beskrivningar, typ att personen döljer något, är obekväm i situationen eller liknande. Sedan får spelarna försöka tolka det eller pressa slpn för att få ut mer av sanningen.Mäster said:Jag måste, något orelaterat, erkänna att jag aldrig har varit riktigt säker på, eller bekväm med, hur JoC ska användas. Jag tycker inte om att låta karaktärer slå ett slag och sedan tala om för dem att 'Nej, han ljuger' och regelboken i sig är extremt luddig med hur den egentligen fungerar.