Bra inlägg Krank! Nu är jag som sagt emot idéen men om vi beslutar oss för att genomföra det så måste vi först besvara dessa frågor.krank said:Jag tycker det. Med, som tidigare, en rejält tilltagen och generös definition av "indie".
Men, det jag tycker behöver klargöras innan vi klubbar, är vad "hålla i" innebär i praktiken. Här är ju Arvidos den som har mest expertis, men vad innebär det egentligen?
- Behöver pengar spenderas?
- Vad behöver förberedas?
- Kan vi hitta specifika ansvariga i föreningen villiga att på ett eller annat sätt se till så att det vaktas, hålls upplåst, välkomnas etc? Man kan såklart rotera ansvar mellan flera, så attd e som är med kan gå och göra annat också...
Jag ställer upp på 1), men inte 2). Min 2) ser ut såhär istället:Persson said:Här kommer jag in på en annan punkt på dagordningen, nämligen vad föreningen skall syssla med. För mig är det:
1. Nätbaserad verksamhet med forumet som rum.
2. En sorts facklig/kår verksamhet för användarna på rollspel.nu
Hmm. Jag delar din uppfattning men jag tycker inte att Facklig verksamhet står emot samhörighet. Det var också därför jag la till /kår.krank said:Jag ställer upp på 1), men inte 2). Min 2) ser ut såhär istället:Persson said:Här kommer jag in på en annan punkt på dagordningen, nämligen vad föreningen skall syssla med. För mig är det:
1. Nätbaserad verksamhet med forumet som rum.
2. En sorts facklig/kår verksamhet för användarna på rollspel.nu
2) verka för communitykänslan och samhörigheten på wrnu; verka som en enande positiv kraft för att göra wrnu till ett (ännu) trevligare ställe.
.
Absolut inte.Persson said:Bör föreningen åta sig ansvaret att hålla i Indierummet under Gothcon kommande år?
Jag är lite nyfiken på din motivering.Vitulv said:Absolut inte.Persson said:Bör föreningen åta sig ansvaret att hålla i Indierummet under Gothcon kommande år?
Det här har jag funderat på, och vill gärna göra ett tillägg till mitt förslag.Pilzeman said:Jag tycker också att om vi alls ska ha verksamhet som inte är nätbaserad så är indierummet ett bra ställe att börja på. Och vill poängtera att jag inte tror att det är ett måste att det heter indierummet heller.
Nä, om föreningen bestämmer sig för att hålla i detta så borde det ju kallas »WRNU-rummet« eller – om vi hellre vill pusha för forumet – »Rollspel.nu-rummet«.Pilzeman said:Jag tycker också att om vi alls ska ha verksamhet som inte är nätbaserad så är indierummet ett bra ställe att börja på. Och vill poängtera att jag inte tror att det är ett måste att det heter indierummet heller.
Väldans bra poäng. Ja det blir ju faktiskt aningen meningslöst att föreningen ska hålla i rummet om varken sidan eller föreningen står bakom det hela på ett synligt sätt.Vän av ordning said:Nä, om föreningen bestämmer sig för att hålla i detta så borde det ju kallas »WRNU-rummet« eller – om vi hellre vill pusha för forumet – »Rollspel.nu-rummet«.Pilzeman said:Jag tycker också att om vi alls ska ha verksamhet som inte är nätbaserad så är indierummet ett bra ställe att börja på. Och vill poängtera att jag inte tror att det är ett måste att det heter indierummet heller.
Mjo, absolut. Det är inte rummet där man spelar M:UA, inte ens på dropin.Bunny said:Tar vi över indierummet behöver vi också hålla fast vid dess syfte: Att erbjuda en möjlighet för att utforska one-shot indiespel (och inte traditionella rollspel). Det är förtroendet vi har givits av Arvid, och en del av vår. Definitionen av indie kan, som krank säger, vara generös, men det är inte Allmänna rollspelsrummet vi diskuterar här, utan ett mer avgränsat evenemang.