Re: Genesis lagar Vampire
Ram said:
Coolt att ni testat det! Jag kan tänka mig att det var lite småbökigt att knö in vampire-ism i standard-keys:en, jag tror att det tarvas ett hack.
Jag var inte SL utan spelare så jag var inte så delaktig i själva hackandet av spelet faktiskt. Keys körde vi ganska mycket "out of the box" från TSoY och Solar System. Några petade ihop egna varianter på Keys men det var ganska lite?
Där det hackades mest var för poolerna och hur de användes för att aktivera Discipliner som var som ett sorts sub-set till Secrets (heter de så?) samt att balansera upp Disciplinerna. Ex. så skapade vår SL förmågor som stackade skada vilket var helt vansinnigt visade det sig. Fick man in en smäll så aggregerades det ihop så mycket skada med rätt Discipliner att man one-shottade i stort sett vad som helst
Ram said:
Det låter mycket intressant med besten och bring the pain, det skulle vara mycket intressant att höra några exempel.
Jag kommer inte ihåg systemet i extrem detalj för det var något år sedan vi spelade det. Men för varje gång man gjorde något som var "bestigt" så ackumulerade vi typ "beast-tokens". När SL tyckte det var lämpligt så kunde han ta av dessa beast-tokens, som var och en representerade en tärning som han slog, och spela dem mot spelaren. Tärningar rullades för antalet beast-tokens vs. lämpligt resistance-trait och vann SL så tog besten över. Misslyckades spelaren att motstå det första slaget så kunde han välja att ta frenzy:n eller gå in i "bringing down the pain" och riskera Harm.
Det var ett mycket fiffigt system tyckte jag och det funkade bra. Man satt där och tittade på sina blodröda tokens på formuläret som samlades upp under spelets gång och väntade på när SL skulle börja använda dem mot en
Ram said:
Den tanke som föll mig mest på läppen var att man har ett par öppna keys och ett par dolda som man spelar ut "ett snäpp i taget", dvs man får Erf sv att avslöja sin hemlighet steg för steg. Man kommer då att driva mot sin egen hemlighets avslöjande och sedan kan man koppla scysta belöningar till om någon annan avslöjar hemligheten innan man kan lösa in den eller dyl.
Låter ball. Vi hade nog behövt göra något åt Keys som du säger för det funkade ganska dåligt för oss och spelare tog mest Keys som var lätta att uppfylla och som gav xp enkelt. Tyvärr...
Cog.