Re: Rispa teflonet [RÖST]
Andersson said:
som är tightare med information än vad Joakim von Anka är med plånboken
Hahaha
Okej, jag får väl ta och besvara det som är ute i luften...
Andersson said:
Möller said:
Arvidos MC verkar förövrigt vara gjord av teflon. Allt form av press vi lagt verkar ha studsat av. Jag kan inte bilda mig en uppfattning. Det skulle kanske vara bra om vi gick vidare och ser mer av hur Arvidos MC spelar när vi inte försöker dreva honom.
Jag tänker tvärtom. Just därför att Arvidos (som jag vet är en skicklig spelare) är som teflon bör vi fortsätta lägga press på honom.
Exempelvis därför att han
- flera gånger lovat analyser "senare" som inte kommit än
- röstar antingen inte alls eller på folk p g a inaktivitet (vilket i ingendera fallet bidrar med vettig information, speciellt inte tidigt i rundan)
- starkt bidrar till att hålla igång tomprat i forumet - t ex med diskussioner om taoismen (inget fel med det, men inte här) samt bråket med Vimes (bråk är ett utmärkt sätt att hålla i gång skenbar aktivitet, och göra en massa inlägg som egentligen inte säger någonting)
Lukas är inte grön i min bok, tvärtom, men för att få ur mer information tycker jag att press på Arvidos har potential att ge mer (också jämfört med t ex Brynolf eller iPaxen). Inte minst därför att han om han är bybo har mycket att tillföra byn än vad han gjort hittills.
Jag flyttar därför min röst från Lukas till:
Röst: Arvidos MC
Jag förstår att mitt spel kan verka mystiskt och förvirrande. Som du kanske minns så var jag med i ett varulvsspel senast 2008, men efter det har jag inte orkat. I det här spelet bestämde jag mig för att ändå för att vara med (gillade temat) men jag bestämde mig också för att vara det på mina egna villkor, köra det jag är sugen på och inte dras med i grupptryck och förväntningar på hur man ska spela.
Så jag förstår att du får en misstänkt känsla om mig, men det är för att jag bryter mot varulvstraditioner, inte för att jag är scum: Gå tillbaks och titta på vad jag skrivit om dina punkter:
1) Du skriver att jag lovar analyser som inte kommer. Det har jag inte gjort, utan jag har väntat med att bestämma mig. Titta igen på
originalinlägget och inläggen där jag förklarar mig:
1 och
2
2) Du skriver att jag gjort meningslösa röster. Det stämmer. Jag vill lägga en röst som jag tror leder till något, och som
säger något om mig och vad jag står för, men har inte kommit fram till en sådan. Vad de röstar jag lagt innebär har jag varit tydlig med i mina inlägg:
1 och
2
3) Du nämner mitt bråk med Vimes. Även om det inte var endast kul att vara i det så tycker jag att det var riktigt produktivt. Gå igenom våra inlägg igen, och tänk dig att du är mig. Jag hade en enkel chans att vika här och säga "Okej då, jag röstar på Konrad Konvalj" eller något, men jag tog den inte. Jag stod för vad jag tyckte, tog striden och ett, som jag upplevde det, massivt rampljus. Är det ett varulvstell? Jag tycker det är en bybo-tell.
Angående taoism och ta striden så kan jag säga det här:
Det är inte bara taoism som jag tar inspiration av i det här spelet, utan även existentialism. Jag tänker inte få panik och försvara mig med abstrakta resonemang. Jag tänker inte skydda mig själv och vara taktisk. Varför ska jag skydda mig själv? Jag har ju inget att dölja. Så, när Möller säger åt mig att förklara mig, så
gör jag det. Det kanske inte är taktiskt att börja virra om taoism, men det är det ärligaste svaret jag kunde ge - Så jag gav det.
Samma sak med röstnedläggningen. Jag hade ingen röst på någon då, så jag visar det. Inte taktiskt, men det visar vem jag är.
Är det något du vill fråga mer om, gör det.