solvebring
Superhero
If I Were A Carpenter handlar om att skildra händelserna kring två älskare som av sina klasskillnader tvingas ses och verka i hemlighet. Men de vill naturligtvis ordna upp alltsammans och leva tillsammans för alltid. Frågan är om de nu kan göra det, speciellt med tanke på alla andra som snokar i deras privatliv och vill hindra dem.
Det här är (fösta utkastet till) ett samberättarspel, främst inspirerat av funktioner och strukturer i The Daughters of Verona och Zombie Cinema - två spel jag läst men hittills inte hunnit spelat. Och så klart en massa annat som inspirerar, som romantisk litteratur, historia osv. Kort sagt är detta frukten av sådant jag läste på senaste tiden.
Läs, speltesta, kommentera. Gör gärna allt det som jag själv inte hinner med just nu. Kör det i ett Google Docs document som ni tillåts kommentera i - har ställt in så man kan lämna kommentarer men inte editera.
... Går det här vägen kanske det blir ett häfte eller en PDF...
If I Were A Carpenter (Google Docs som kan kommenteras)
Det här är (fösta utkastet till) ett samberättarspel, främst inspirerat av funktioner och strukturer i The Daughters of Verona och Zombie Cinema - två spel jag läst men hittills inte hunnit spelat. Och så klart en massa annat som inspirerar, som romantisk litteratur, historia osv. Kort sagt är detta frukten av sådant jag läste på senaste tiden.
Läs, speltesta, kommentera. Gör gärna allt det som jag själv inte hinner med just nu. Kör det i ett Google Docs document som ni tillåts kommentera i - har ställt in så man kan lämna kommentarer men inte editera.
... Går det här vägen kanske det blir ett häfte eller en PDF...
If I Were A Carpenter (Google Docs som kan kommenteras)