Jag föreslår att årsmötet tillsätter en arbetsgrupp bestående av tre personer som på kortast möjliga tid tar fram ett förslag angående införandet av ett pris för insatser för rollspelskulturen i Sverige.
Jag föreslår vidare att de tre personerna ska vara anth, Magnus Seter och Vimes.
Arbetsgruppen ska ta fram förslag och återkomma till styrelsen, med målet att utdelning av det första priset ska kunna ske i år, i samband med GothCon (6-8 april), om förutsättningar för det finns.
Saken har diskuterats, bland annat i trådarna "Svenskt (Nordiskt) WRNU-pris 2012" och "Stora rollspelsjuryn 2012".
Jag tror inte årsmötet behöver ta en separat diskussion om något som lyfts i dessa trådar, då detta förslag enbart innebär att tillsätta en arbetsgrupp. Arbetsgruppen kan ta intryck av förslag som framställs i trådarna, eller som framförs direkt till dem via pm. Detta förslag rör inte innehållet i priset, hur jury ska utses et.c.
Därför hoppas jag också att förslaget kan komma till beslut relativt snabbt, med tanke på att det återstår kort tid till det tänkta prisutdelningstillfället och det vore önskvärt att gruppen får komma igång med sitt arbete.