Det här är ett inlägg jag började skriva i minfältstråden, som just låstes. Det handlar om ett annat ämne jag skulle vilja fortsätta diskutera.
Din text om heliga kor gör mig förbannad och frustrerad. Först får jag säga att jag fattar faktiskt att det är precis så det upplevs från den ena synvinkeln.
Men från min synvinkel så kommer det en liknande armada och menar att mina åsikter bara är "så man ska tycka", att jag förtrycker för att jag är påläst och att jag är en PK-polis som vill förbjuda åsikter. Jag spetsar till det förstås, men ungefär dom känslorna.
Okej, så jag har en del känslor av frustration med mig där, men samtidigt finns de här känslorna av gemenskap och att jag bryr mig om er forumiter. Låt mig släppa den här skölden av ilska och vara öppen:
Jag skulle önska att vårt forum var en plats för debatt som känns som debatt, inte som ett krig där bägge parter behöver känna sig som den invaderade sidan.
Visst har vi normer här, och det är jag helt för att vi diskuterar. Men jag håller inte med om att "Att vissa iakttagelser och samtalsämnen i sig själva gör det ganska legitimt att bete sig hur som helst" är en norm här. Att en enda person lämnar forumet håller jag inte med om att det innebär en norm.Ram said:Är det verkligen bara jag som tycker att vi är lätt åsiktsförtryckande här på WRNU? Jag menar detta på bästa möjliga sätt för vi är det på ett sätt som arbetar för att inkludera så många som möjligt, men ur ett visst perspektiv så är vi det ändå.
Det ÄR inte ok på WRNU att kliva in och säga "X är inget rollspel". Det ÄR inte okej att ha åsikten att produkter som marginaliserar kvinnor eller visar kvinnor på fel sätt är ok. Det ÄR inte okej att ha rasistiska undertoner i sina inlägg.
Om man trampar på dessa heliga kor så kommer en armada av lingvistiskt skickliga proffstyckare och slår en i huvudet med en verbal tvåtumfyra och tonläget tillåts skärpas ganska högt. Det hjälper inte situationen att några av de som kommer farande med tvåtumfyrorna också är sådana som är vana vid att trippa på gränsen för regelverket vad avser god ton och att de ibland är pålästa om det område som de vill upplysa om.
Din text om heliga kor gör mig förbannad och frustrerad. Först får jag säga att jag fattar faktiskt att det är precis så det upplevs från den ena synvinkeln.
Men från min synvinkel så kommer det en liknande armada och menar att mina åsikter bara är "så man ska tycka", att jag förtrycker för att jag är påläst och att jag är en PK-polis som vill förbjuda åsikter. Jag spetsar till det förstås, men ungefär dom känslorna.
Okej, så jag har en del känslor av frustration med mig där, men samtidigt finns de här känslorna av gemenskap och att jag bryr mig om er forumiter. Låt mig släppa den här skölden av ilska och vara öppen:
Jag skulle önska att vårt forum var en plats för debatt som känns som debatt, inte som ett krig där bägge parter behöver känna sig som den invaderade sidan.