Basenanji
Postd20modernist
Dreadwatch: Ebon Oaks
Runda 2
”Hej och välkomna till Dreadwatch! Efter bara en timme lokal tid så verkar det ha hänt en hel del, eller vad säger du Zenith?”
”Ursäkta, jag hör inte dig så bra...ja, jag står alltså inne i ateljén och har precis sett hur ungdomarna har rört sig vidare efter bitvis hetsiga diskussioner...men en verkar ha stannat kvar, han kanske kan svara på några frågor...”
”Haha, en eftersläntrare alltså! Nu handlar väl Haunted House om att komma först ut ur huset så vi kanske...”
”AAAAAHH! Det är LJSLarsson...han är död! Han är helt blå i ansiktet...”
”Va? Han har kanske svimmat? Håll huvudet kallt nu Zenith! Du kan lita på att våra jurister har stenkoll, varenda snorunge som deltar har skrivit på ett papper, ta det lugnt, vi går fria från skuld vad som än händer...”
”Men alltså, han är DÖD! Någon har strypt honom, han har märken efter händer runt halsen...fy fan jag drar nu!”
”Zenith, du VET hur den här branschen fungerar! The show must go on!”
”Här ligger det EN TILL! Jag får fan panik nu! Ring polisen eller nåt! Nu!”
”Zenith, vi hör dig dåligt just nu, kan du försöka ta dig till ett rum som inte befinner sig i radioskugga? Zenith, hallå? Hallåååå?”
...
Vi tackar LJSLarsson och Spider Jerusalem för spel! Spider fick tydligen frossa av alla obehagliga händelser... Ni får dödsrossla fram ett sista ”vad var det jag sa...” men annars inte avslöja något!
Röstningen föll ut som följer:
Rökrummet (7) Xyas, Lukas, Brynolf, Cassius, Tyr, Arvidos MC, LJSLarsson
Arbetsrummet (5) KK, Recca, Korpa, Vimes, Tripp,
Ingen röst (1) Spider Jerusalem
...
Ni befinner er just nu i ”Rökrummet”!
Från ”Rökrummet” kan ni gå till:
a) Salongen
b) Barnkammaren
c) Arbetsrummet
d) Ateljén
Ni måste rösta på ett alternativ senast onsdag 6/2 kl. 21.00.
...
Vinstvillkor:
Ungdomarna vinner om de hittar ut ur det hemsökta huset.
...
Deltagare
Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, Tripp_trap, xyas, Brynolf, Lu-kaazh, Cassius, Konrad Konvalj, Korpa
Runda 2
”Hej och välkomna till Dreadwatch! Efter bara en timme lokal tid så verkar det ha hänt en hel del, eller vad säger du Zenith?”
”Ursäkta, jag hör inte dig så bra...ja, jag står alltså inne i ateljén och har precis sett hur ungdomarna har rört sig vidare efter bitvis hetsiga diskussioner...men en verkar ha stannat kvar, han kanske kan svara på några frågor...”
”Haha, en eftersläntrare alltså! Nu handlar väl Haunted House om att komma först ut ur huset så vi kanske...”
”AAAAAHH! Det är LJSLarsson...han är död! Han är helt blå i ansiktet...”
”Va? Han har kanske svimmat? Håll huvudet kallt nu Zenith! Du kan lita på att våra jurister har stenkoll, varenda snorunge som deltar har skrivit på ett papper, ta det lugnt, vi går fria från skuld vad som än händer...”
”Men alltså, han är DÖD! Någon har strypt honom, han har märken efter händer runt halsen...fy fan jag drar nu!”
”Zenith, du VET hur den här branschen fungerar! The show must go on!”
”Här ligger det EN TILL! Jag får fan panik nu! Ring polisen eller nåt! Nu!”
”Zenith, vi hör dig dåligt just nu, kan du försöka ta dig till ett rum som inte befinner sig i radioskugga? Zenith, hallå? Hallåååå?”
...
Vi tackar LJSLarsson och Spider Jerusalem för spel! Spider fick tydligen frossa av alla obehagliga händelser... Ni får dödsrossla fram ett sista ”vad var det jag sa...” men annars inte avslöja något!
Röstningen föll ut som följer:
Rökrummet (7) Xyas, Lukas, Brynolf, Cassius, Tyr, Arvidos MC, LJSLarsson
Arbetsrummet (5) KK, Recca, Korpa, Vimes, Tripp,
Ingen röst (1) Spider Jerusalem
...
Ni befinner er just nu i ”Rökrummet”!
Från ”Rökrummet” kan ni gå till:
a) Salongen
b) Barnkammaren
c) Arbetsrummet
d) Ateljén
Ni måste rösta på ett alternativ senast onsdag 6/2 kl. 21.00.
...
Vinstvillkor:
Ungdomarna vinner om de hittar ut ur det hemsökta huset.
...
Deltagare
Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, Tripp_trap, xyas, Brynolf, Lu-kaazh, Cassius, Konrad Konvalj, Korpa